Alphabet tworzy oddział ds. autonomicznej jazdy

PAP
13-12-2016, 21:14

Koncern Alphabet ogłosił we wtorek, że prace nad autonomicznym samochodem kontynuować będzie stworzony specjalnie w tym celu nowy podmiot - Waymo. Wcześniej projekt realizowany był pod sztandarem marki Google.

Google prowadzi badania nad samosterującymi się samochodami od siedmiu lat. W tym czasie koncern testował swoje samochody m.in. w miejskich warunkach drogowych. Przez długi czas amerykański koncern był liderem tej technologii, jednak od pewnego czasu mierzy się z rosnącą konkurencją np. ze strony firm z branży motoryzacyjnej i innych gigantów technologicznych takich jak Uber czy Apple.

Samochód autonomiczny (samojezdny) Google (self-driving car)
Wyświetl galerię [1/2]

Samochód autonomiczny (samojezdny) Google (self-driving car)

Bloomberg

Do tej pory prace nad autonomicznym samochodem były prowadzone przez oddział badawczy Google X. Zdaniem szefa projektu samonawigujących się aut Johna Krafcika Waymo będzie "nowym krokiem w mobilności". Dodał, że podmiot będzie działał w ramach koncernu, jednak będzie cieszyć się pełną niezależnością.

"To oznaka dojrzałości naszej technologii. (...) Wyobrażamy sobie sytuację, w której nasze rozwiązania autonomicznej jazdy znajdują zastosowanie w wielu dziedzinach" - mówił Krafcik.

W maju koncern motoryzacyjny Fiat Chrysler (FCA) zapowiedział, że chce razem z Google wdrażać technologie autonomicznej jazdy do minivanów produkowanych przez FCA. Dzięki temu Fiat Chrysler nie musi prowadzić własnych badań nad technologią samodzielnej jazdy i może korzystać z doświadczenia Google'a. Zmniejszy to automatycznie koszty wdrażania technologii do masowo produkowanych samochodów.

Jak przypomniało Google, ich samochody autonomiczne przejechały do tej pory ponad 3 mln km. Testy jakim są poddawane zakładają sprawdzanie pojazdów w skomplikowanych sytuacjach drogowych. Obecnie auta badane są na ulicach czterech amerykańskich miast. W ramach współpracy z FCA koncern chce podwoić flotę badanych aut dodając do obecnej 100 minivanów Chryslera. Ma to pomóc w realizacji założenia Google'a - zerowego zaangażowania człowieka w proces prowadzenia samochodu. 

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Motoryzacja / Alphabet tworzy oddział ds. autonomicznej jazdy