Alpinus szuka partnera branżowego, wyklucza inwestora z Polski

01-12-2003, 19:13

PAP: Spółka ADD SA, producent sprzętu i odzieży sportowej marki Alpinus, od kilku miesięcy szukająca partnera branżowego, wyklucza pozyskanie krajowego inwestora. ADD nie wyklucza też pozyskania inwestora finansowego - poinformował prezes spółki.

"Jesteśmy zdeterminowani poszukiwać rozwiązania zapewniającego rozwój marki Alpinus w oparciu o towarzyszące jej: filozofię i wartości. Dlatego poszukujemy partnerów o stabilnej sytuacji finansowej, co wyklucza krajowych graczy rynku outdoor" - powiedział prezes spółki, Artur Hajzer, cytowany w poniedziałkowym komunikacie.

Zdementował informacje prasowe na temat rozmów o przejęciu marki Alpinus przez firmę Euromark - właściciela marki Campus.

Zapewnił, że ani ADD, ani jej główny wierzyciel - Bank Współpracy Europejskiej - nie prowadzą rozmów na ten temat, ani z Euromarkiem, ani innym producentem sprzętu i odzieży sportowej w Polsce.

„Pozycja znaku handlowego Alpinus stanowi poziom aspiracji wielu producentów. Rozpowszechnianie informacji o możliwości przejęcia marki traktujemy jako próbę obniżenia jej wartości" - ocenił Hajzer.

Pozyskanie inwestora ma pomóc spółce uzdrowić finanse i wejść na ścieżkę rozwoju. Od stycznia firma prowadzi postępowanie układowe z wierzycielami, którym winna jest ponad 5 mln zł.

W ubiegłym tygodniu w sądzie odbyło się głosowanie nad układem. Firma nie chce zdradzić jego wyniku do momentu wydania stosownego postanowienia przez sąd.

Przedstawiciel ADD Rafał Czechowski powiedział w poniedziałek PAP, że za układem głosowała liczebna większość spośród 199 wierzycieli, nie odpowiedział jednak na pytanie, czy wierzyciele ci reprezentowali odpowiednią większość również pod względem wartości zobowiązań, co jest warunkiem przyjęcia układu. Spółka ADD proponowała wierzycielom redukcję zobowiązań o 50 proc.

Czechowski poinformował, że nawet gdyby sąd zdecydował o umorzeniu postępowania układowego i spółka musiałaby złożyć wniosek o upadłość, nie będzie to oznaczać zamknięcia zatrudniającej 240 osób firmy i zniknięcia marki Alpinus.

"Nowe prawo upadłościowe i naprawcze umożliwia upadłość z jednoczesnym układem z wierzycielami" - powiedział.

Naprawa finansów to główny element restrukturyzacji spółki ADD. Inny to optymalizacja produkcji - ADD pozostawił 500 najlepszych z ok. 2 tys. produkowanych do tej pory produktów. Od kilku miesięcy firma sprzedaje też w swojej sieci dystrybucji produkty innych marek.

Firmę ADD założyli w 1990 roku trzej polscy himalaiści: Artur Hajzer, Janusz Majer i Ryszard Warecki. Udział produktów Alpinus w krajowym rynku sięga - w ocenie spółki - 40 proc. Alpinus należy do najbardziej rozpoznawalnych polskich znaków handlowych.

W 2002 roku obroty firmy wyniosły ok. 45 mln zł, natomiast w pierwszej połowie tego roku 30 mln zł. ADD eksportuje swoje produkty do Czech, Łotwy, Ukrainy i na Słowację.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Świat / Alpinus szuka partnera branżowego, wyklucza inwestora z Polski