Amazon wyłożył na badania 23 mld USD

ŁO
opublikowano: 12-04-2018, 14:01
aktualizacja: 12-04-2018, 15:25

Największy sklep internetowy na świecie wyłożył w zeszłym roku na badania i rozwój więcej pieniędzy niż jakakolwiek inna amerykańska firma.

- Firmy technologiczne zajęły w zeszłym roku pięć czołowych miejsc w Stanach Zjednoczonych pod względem wydatków na badania i rozwój, inwestując łącznie 76 mld USD - donosi serwis Recode, powołujący się na dane zebrane przez firmę FactSet.  

Zobacz więcej

Przesyłki, paczki, sprzedaż online, Amazon

Bloomberg

Z analizy wynika, że najwięcej wydał Amazon, bo 22,6 mld USD, czyli w przeliczeniu na polską walutę według obecnego kursu prawie 77 mld złotych.  

Kolejne pozycje zajmują internetowy potentat Alphabet (16,6 mld USD), do którego należy m.in. wyszukiwarka Google, producent procesorów Intel (13,1 mld USD), jeden z liderów rynku oprogramowania Microsoft (12,3 mld USD) i producent iPhone’ów Apple (11,6 mld USD). Firma z nadgryzionym jabłkiem w logo przeznaczyła więc na rozwój zaledwie ponad połowę tego co Amazon.  

W porównaniu z poprzednią edycją zestawienia o kilka pozycji awansował Facebook, który teraz jest dziewiąty z wydatkami na poziomie 7,8 mld USD.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ŁO

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Innowacji / Amazon wyłożył na badania 23 mld USD