Amerykańscy detaliści szykują promocje

WST
21-11-2013, 00:00

32-calowy płaski telewizor za mniej niż 100 USD czy sięgająca 1 mln USD wygrana w loterii to jedne z wielu atrakcji, jakie szykują czołowi amerykańscy detaliści na otwarcie sezonu sprzedaży świątecznej, która w tym roku ma się rozpocząć jeszcze w Święto Dziękczynienia, a nie — jak tradycyjnie — w następujący po nim „czarny piątek”. Wal-Mart Stores, lider rynku detalicznego, zaoferuje płaski telewizor już za 98 USD, podczas gdy rok wcześniej ceny zaczynały się od 148 USD. Sears Holding zamierza zrezygnować z wielu dodatkowych opłat, zaś należąca do niego sieć Kmart zaproponuje własny program ratalny. Jeden z pierwszych kupujących w sieci Old Navy, którą kontroluje Gap, będzie mógł wygrać okrągły milion. Wszystko to w celu przyciągnięcia za wszelką cenę konsumentów, którzy mimo poprawy sytuacji gospodarczej pozostają nieufni i ostrożni. Ten rok może być najgorszy dla sieci domów towarowych od 2009 r., ale to on będzie obfitował w największą liczbę promocji — oceniają analitycy Morgan Stanley. Wtóruje im Craig Johnson, prezes Customer Growth Partners, który twierdzi, że promocje i zachęty będą znacznie powyżej obserwowanych do tej pory 30 proc. Co gorsza, w jego opinii sklepy mają zbyt duże zapasy, co nie jest dobrym prognostykiem na rok przyszły. Zgodnie z prognozą firmy badawczej ShopperTrak, wzrost sprzedaży w okresie Święta Dziękczynienia sięgnie zaledwie 2,4 proc., co jest najniższą dynamiką, odkąd USA wyszły z ostatniego kryzysu.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: WST

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Po godzinach / Amerykańscy detaliści szykują promocje