Amerykańska komisja chce wyraźnego rozróżnienia pomiędzy diamentami

opublikowano: 03-04-2019, 09:39

Amerykańska Federalna Komisja Handlu, która prowadzi dochodzenie w sprawie zarzutów o oszukańczą reklamę, wysłała listy ostrzegawcze do ośmiu firm, domagając się rozróżnienia w materiałach marketingowych pomiędzy diamentami pochodzącymi z kopalni, a stworzonymi w laboratoriach, donosi Reuters.

FTC poinformowała, że odkryła przypadki, w których osiem firm reklamowało biżuterię diamentową „bez wyraźnego i widocznego ujawnienia, że diamenty są stworzone laboratoryjnie”.

Nie sprecyzowała o jakie podmioty chodzi. 

Zdaniem analityków, zwiększona produkcja diamentów stworzonych laboratoryjnie obniżyła ich cenę.

Stowarzyszenie Producentów Diamentów (DPA), które reprezentuje firmy wydobywcze, w tym De Beers, Rio Tinto i Alrosa, z zadowoleniem przyjęło stanowisko FTC. 

Komisja poprosiła również firmy o dokonanie przeglądu użytych sformułowań typu „przyjazne dla środowiska” lub podobnych terminów w celu opisania diamentów wykonanych w laboratorium.

Pierwszy diament stworzony w laboratorium został wyprodukowany w 1955 r., zaś większe kryształy wyprodukowano w 1970 r., ale pierwsze syntetyczne diamenty przeznaczone na sprzedaż nie zostały wyprodukowane do lat 70. ubiegłego wieku - powiedział dr James Shigley, z Gemological Institute of America.

W jego opinii, decyzja FTC idzie zbyt daleko.

Hodowane w laboratorium diamenty to po prostu diamenty. Mają te same właściwości fizyczne i chemiczne. Nie można mówić o imitacjach. Wiele z nich jako pełnowartościowy produkt jest sprzedawanych do oszlifowania lub trafia do innych gałęzi produkcji – wyjaśnia Shigley.

fa44e31e-90f7-11e9-bc42-526af7764f64
Poza scenariuszem
Newsletter poświęcony globalnym rynkom finansowym. Strategie inwestycyjne, alternatywne scenariusze, makrospojrzenie.
ZAPISZ MNIE
Poza scenariuszem
autor: Marek Wierciszewski
Wysyłany co dwa tygodnie
Marek Wierciszewski
Newsletter poświęcony globalnym rynkom finansowym. Strategie inwestycyjne, alternatywne scenariusze, makrospojrzenie.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu