Amerykański fundusz interesuje się Monnari

GN
opublikowano: 15-06-2009, 00:00

O 38,5 proc. wzrósł

O 38,5 proc. wzrósł

kurs odzieżowej spółki na

wieść o tym, że CRG Capital

jest gotów zainwestować

w nią 5-10 mln EUR.

Miłą niespodziankę dostali w długi weekend akcjonariusze Monnari. Odzieżową spółką, która po stracie 30 mln zł w 2008 r. i 16 mln zł w pierwszym kwartale, złożyła wniosek o upadłość, zainteresował się fundusz. Amerykański CRG Capital, który specjalizuje się w restrukturyzacji, poinformował, że jest gotów zainwestować w Monnari.

"CRG Capital potwierdza zainteresowanie spółką i jej aktywami, wskazując na dużą rozpoznawalność marki Monnari oraz umiejętność projektowania. Wielkość i struktura inwestycji w granicach 5-10 mln EUR jest uwarunkowana przeprowadzeniem jak najszybszego audytu i stworzeniem obszernego planu restrukturyzacyjnego" — czytamy w komunikacie.

— Prowadziliśmy wiele rozmów i teraz jeden z inwestorów oficjalnie to potwierdził. To nas bardzo cieszy. Kontynuujemy rozmowy z innymi podmiotami, bo kilkakrotnie wydawało się, że już jesteśmy blisko końca, ale dopóki pieniądze nie wpłyną na konto firmy, nic nie jest przesądzone — mówi Marek Banasiak, prezes Monnari.

Kwota, którą Amerykanie są gotowi wyłożyć, jest wystarczająca.

— Poziom finansowania niezbędny do tego, by firma wyszła na prostą, przy przeprowadzeniu restrukturyzacji szacowaliśmy na 40 mln zł — mówi Katarzyna Latek, wiceprezes Monnari.

— Wdrażamy plan restrukturyzacji, ale CRG ma w tej kwestii ogromne doświadczenie i może go jeszcze ulepszyć. Kwota dofinansowania, o której mowa, jest wystarczająca — dodaje Marek Banasiak.

Po piątkowej sesji kapitalizacja Monnari wynosi około 26 mln zł. 10 mln EUR wsparcia oznaczałoby, że CRG stałby się większościowym akcjonariuszem.

— Jestem gotów oddać większość w spółce, bo sytuacja jest bardzo trudna — deklaruje Marek Banasiak.

CRG Capital to fundusz skoncentrowany na inwestycjach w firmy, które wpadły w tarapaty. Należy do CRG Partners Group, amerykańskiej firmy wyspecjalizowanej w restrukturyzacji. Główny obszar zainteresowań to Europa Środkowa i Wschodnia. W portfelu ma dwie polskie spółki: Wosanę, producenta napojów, i Wind Telecom. Wcześniej przeprowadził kilka transakcji w krajach bałtyckich i na Węgrzech

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: GN

Polecane