Amerykański koncern mięsny pozwany za zarabianie na straszeniu konsumentów

opublikowano: 22-06-2021, 08:57

Organizacja społeczna oskarżyła Smithfield Foods o to, że podsycał obawy dotyczące braku mięsa w okresie pandemii aby zwiększyć w ten sposób popyt na swoje produkty oraz ich ceny.

Organizacja Food & Water Watch złożyła pozew do sądu w Waszyngtonie. Zarzuca w nim Smithfield, że straszył konsumentów brakami choć miał pełne magazyny i zwiększał eksport.

W kwietniu ubiegłego roku, na początku pandemii, kiedy wstrzymano loty i wprowadzono lockdown, ówczesny prezes Smithfield, Ken Sullivan, ostrzegał publicznie, że USA jest „niebezpiecznie blisko” niedoborów mięsa. Powodem miało być tymczasowe zamknięcie przetwórni mięsa koncernu w Sioux Falls po tym jak wykryto wśród jej pracowników 200 przypadków zakażenia koronawirusem.

Z kolei w sierpniu Smithfield wykupił całą stronę w sobotnim wydaniu The New York Times, na której oskarżył swoich krytyków o wprowadzanie społeczeństwa w błąd i bronił swoich działań podjętych w celu „wyżywienia kraju” w okresie pandemii.

Organizacja Food & Water Watch oskarżyła koncern o „szczególnie agresywną kampanię public relations, której celem było wykorzystanie pandemii do zwiększenia zysków” drogą wprowadzania w błąd twierdzeniami o nieuchronnych niedoborach.

- To napędzanie lęku stworzyło generujące przychody sprzężenie zwrotne. Wywołało i eksploatowało panikę, nakręcając popyt i sprzedaż, i ostatecznie dało spółce fałszywe usprawiedliwienie utrzymania pełnej działalności rzeźni – napisano w pozwie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś, Bloomberg

Polecane