Amerykański rynek przyciąga polskich przedsiębiorców

opublikowano: 18-03-2019, 22:00

Rośnie wartość eksportu z naszego kraju do Stanów Zjednoczonych. USA kuszą polski biznes m.in. wysokim kursem dolara.

W ciągu ostatnich dziesięciu lat wartość krajowego eksportu do USA wzrosła niemal 4,5-krotnie. Dziś Stany Zjednoczone to ósmy najważniejszy rynek zbytu dla towarów z Polski, a wartość wysyłanych tam produktów (26,2 mld zł) jest już zbliżona do tego, co sprzedajemy do Rosji (28,8 mld zł), która jest na siódmym miejscu naszej listy głównych partnerów handlowych za granicą — wynika z analizy Akcenty, instytucji płatniczej. Zdaniem analityków spółki potencjałdo ekspansji w USA dla polskich spółek jest ogromny. W 2018 r. Stany Zjednoczone zajęły pierwsze miejsce, jeśli chodzi o wzrost sprzedaży z Polski (12 proc.). Oprócz wielkości amerykańskiego rynku polskie firmy przyciąga do USA także wysoki w ostatnich latach kurs dolara.

— Na przełomie 2016 i 2017 r. notowania amerykańskiej waluty osiągały rekordowe wyniki, przekraczając nawet poziom 4,2 zł. Co prawda w samym 2017 r. dolar już sporo tracił, by zakończyć rok z wartością niższą prawie o złotówkę. Jednak od pewnego czasu utrzymuje wysoką wartość wobec naszej waluty, co wpływa korzystnie na marże przedsiębiorców wysyłających swoje towary do USA — mówi Radosław Jarema, dyrektor polskiego oddziału Akcenty.

Obecnie największy udział w polskim eksporcie do Stanów Zjednoczonych mają maszyny i urządzenia mechaniczne. Polscy eksporterzy wysyłają za ocean także maszyny i urządzenia elektroniczne, części do samochodów oraz samolotów, sprzęt ortopedyczny, taki jak kule, protezy, aparaty słuchowe, oraz meble i akcesoria do wystroju wnętrz. Wśród żywności i produktów rolnych pierwsze miejsce zajmuje mięso, konkretnie wieprzowina. Sporo wysyłamy do USA także czekolady, wyrobów zawierających kakao oraz przetworów mięsnych i rybnych. Popularnością cieszą się także wyroby przemysłu młynarskiego, w tym głównie gluten.

cc937a7e-4287-11ea-b77f-2e728ce88125
Puls Firmy
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
Puls Firmy
autor: Sylwester Sacharczuk
Wysyłany raz w tygodniu
Sylwester Sacharczuk
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwia Wedziuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy