Czytasz dzięki

Amerykańskie giełdy silnie rosną w pierwszej fazie notowań

(Tadeusz Stasiuk)
opublikowano: 26-09-2005, 16:29

Tak udanego startu notowań, amerykańskie giełdy nie miały już od dłuższego czasu. Obserwowana od pierwszego „dzwonu” silna przewaga strony popytowej to zarówno efekt zmiany trendu na rynku paliwowym, jak i znacznie niższych niż początkowo prognozowano kosztów huraganu Rita.

Tak udanego startu notowań, amerykańskie giełdy nie miały już od dłuższego czasu. Obserwowana od pierwszego „dzwonu” silna przewaga strony popytowej to zarówno efekt zmiany trendu na rynku paliwowym, jak i znacznie niższych niż początkowo prognozowano kosztów huraganu Rita. W poprawie nastrojów pomogły też dane z rynku nieruchomości, na którym liczba sprzedanych domów wzrosła w minionym miesiącu o 2 proc.

Przecena ropy uderzyła na początku sesji w notowania jedynego przedstawiciela sektora rafineryjnego w średniej Dow Jones, koncernu Exxon Mobil. Po godzinie handlu potentat naftowy wyszedł na plus. Ta sztuka nie udaje się natomiast papierom największego producenta sprzętu budowlanego, Caterpillar. Zniszczenia wywołane przez huragan Rita są mniejsze od spodziewanych, mniejszy też będzie tym samym udział produktów firmy w odbudowie zniszczonych terenów. Oprócz tego, analitycy Citigroup zdecydowali się obniżyć do „trzymaj” rekomendację dla spółki. Papiery „gąsieniczki” są obok Alcona najsłabszym z 30 najbardziej prestiżowych blue chipów.

Dużym wzięciem cieszą się natomiast papiery Boeinga. Drugi obok europejskiego Airbusa największy producent samolotów na świecie dogadał się ze związkami zawodowymi, które w ciągu trwającego 25 dni strajku domagały się wyższych wynagrodzeń i lepszej opieki socjalnej. Strajkujący wybrali sobie dobry moment na protest, gdyż spółka zdobyła w ostatnich tygodniach wiele lukratywnych kontraktów, ma więc z czego płacić. Cena akcji momentami rośnie o niemal 4 proc.

Zyskują akcjonariusze Wal-Mart. To rezultat informacji, że celem akwizycji największego detalisty została spółka Tommy Hilfiger. Na dodatek Wal-Mart potwierdził, że oczekuje wzrostu wrześniowej sprzedaży w przedziale 2-4 proc.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: (Tadeusz Stasiuk)

Polecane