Amerykanom brakuje kompetencji XXI wieku

opublikowano: 17-11-2019, 22:00

Amerykański rynek pracy nie przyswaja sobie kompetencji XXI wieku — napisał Bloomberg.

To wniosek z raportu opracowanego przez National Center for Education Statistics, jedną z amerykańskich agencji rządowych. Z przeprowadzonych badań, w których wzięło udział 33 tys. respondentów w wieku 16-65 lat, wynika, że jeden na trzech Amerykanów ma biegłość w podstawowych umiejętnościach matematycznych, co oznacza, że ma kłopoty z liczeniem. Aż 29 proc. Amerykanów poproszonych o rozwiązanie prostych zadań osiągnęło najniższą ocenę w trzystopniowej skali. Badanie pokazało jednocześnie, że Amerykanie praktycznie nie robią postępów w kształceniu swoich umiejętności językowych, matematycznych i cyfrowych (związanych z wiedzą na temat komputerów i nowoczesnych technologii).

„Stagnację widać od kilku lat” — napisał Bloomberg.

Latynosi, którzy stanowią potężną grupę imigrantów w USA, robią coraz większe postępy, zwłaszcza w przyswajaniu sobie wiedzy językowej i umiejętności rozwiązywania problemów dotyczących urządzeń cyfrowych. Bloomberg podkreśla, że kompetencje, których najwyraźniej brakuje dzisiaj przeciętnym Amerykanom, są niezbędne do tego, żeby odnaleźć się na globalnym rynku pracy.

1646e18c-8c31-11e9-bc42-526af7764f64
Puls Biznesu po godzinach
Newsletter, który pozwoli odpocząć od codziennych newsów. Sylwetki ludzi biznesu, trendy, reportaże i podcasty
ZAPISZ MNIE
Puls Biznesu po godzinach
autor: Marcin Goralewski
Wysyłany raz w tygodniu
Marcin Goralewski
Newsletter, który pozwoli odpocząć od codziennych newsów. Sylwetki ludzi biznesu, trendy, reportaże i podcasty
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Aleksandra Rogala

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy