Amica poprawiła wyniki w IV kw., w tym roku planuje wzrost sprzedaży

12-02-2007, 15:28

Zdaniem prezesa Amiki Jacka Rutkowskiego, wyniki spółki w IV kwartale i w całym 2006 roku były lepsze niż rok wcześniej.

Zdaniem prezesa Amiki Jacka Rutkowskiego, wyniki spółki w IV kwartale i w całym 2006 roku były lepsze niż rok wcześniej, choć spółka nie osiągnęła satysfakcjonującej rentowności. W tym roku Amica zamierza zwiększyć sprzedaż o 120 mln zł oraz nieznacznie powiększyć udziały rynkowe.

"Spółka Amica osiągnęła w roku 2006 lepsze wyniki niż w roku ubiegłym, ale wzrost kosztów materiałowych nie pozwolił nam na osiągniecie satysfakcjonującej rentowności" - powiedział Rutkowski w wywiadzie dla PAP.

"Wyniki IV kwartału w roku 2006 były lepsze niż w roku poprzednim" - dodał.

W 2005 roku przychody Amiki wyniosły ponad 1 mld zł, zysk operacyjny prawie 19 mln zł, a zysk netto 3,9 mln zł. Znacznie gorzej prezentowały się wyniki skonsolidowane: grupa wykazała 6,6 mln zł straty netto przy 20 mln zł zysku operacyjnego i 1,12 mld zł przychodów.

W samym IV kwartale 2005 roku Amica osiągnęła 294,5 mln zł przychodów, 3,6 mln zł zysku operacyjnego oraz 2,7 mln zł straty na poziomie netto. Grupa wykazała w tym czasie 6,3 mln zł straty netto oraz 510 tys. zł straty na poziomie operacyjnym przy 322,1 mln zł przychodów.

Amica ma plan dalszej poprawy wyników w 2007 roku.

"Planujemy lepsze wyniki finansowe niż w roku 2006. Chcemy to osiągnąć za pomocą zwiększenia sprzedaży krajowej i eksportowej, w sumie o ponad 120 mln zł. Wprowadzane są także w życie programy oszczędnościowe" - powiedział Rutkowski.

Spółka szacuje, że wzrost eksportu w tym roku będzie większy od wzrostu z 2006 roku.

"Planujemy także nieznaczny wzrost udziałów w rynku krajowym" - powiedział prezes.

W celu zwiększenia sprzedaży na rynku wschodnim, Amica podjęła decyzję o budowie fabryki kuchenek w Rosji. W maju 2006 roku zarząd Amiki oraz gubernator obwodu Wielikij Nowgorod w Federacji Rosyjskiej podpisali list intencyjny w sprawie budowy fabryki kuchni.

Zdaniem Rutkowskiego, Amica na razie nie rozważa podobnych inwestycji w innych krajach.

"Prace biegną zgodnie z harmonogramem. Jesteśmy na etapie rozpisania przetargu na budowę hali produkcyjnej. Na razie koncentrujemy się na Rosji i nie planujemy budowy w innym kraju" - powiedział Rutkowski.

Amica informowała wcześniej, że uruchomienie produkcji w nowym zakładzie w Rosji może nastąpić w I kwartale 2008 roku. Zdolności produkcyjne fabryki, po zakończeniu I etapu realizacji, mają wynieść 200.000 sztuk kuchni rocznie.

Z powodu zaplanowanych inwestycji zarząd spółki nie będzie rekomendował wypłaty dywidendy.

"Duże inwestycje nie pozwalają na razie na rekomendowanie wypłaty dywidendy. Inwestycje mają nam zagwarantować umocnienie naszej pozycji na wybranych rynkach" - powiedział Rutkowski.

Po III kwartałach 2006 roku Amica miała 753,4 mln zł przychodów, niemal 16 mln zł zysku operacyjnego oraz 5,7 mln zł zysku netto, natomiast grupa osiągnęła 833,9 mln zł przychodów, 18,2 mln zł zysku operacyjnego i 5,4 mln zł zysku netto.

W III kwartale 2006 roku eksport stanowił 51,5 proc. sprzedaży ogółem.

Amica jest największym krajowym producentem dużego sprzętu AGD. Spółka ma jeden zakład produkcyjny we Wronkach, w którym mieszczą się cztery fabryki: pralek, kuchenek, lodówek i armatury.

Za granicą, prócz produktów ze znakiem Amica, spółka sprzedaje pod innymi markami - w Niemczech pod marką Premiere, w państwach skandynawskich poprzez markę Gram oraz w krajach Europy Środkowo- Wschodniej pod marką Hansa.

DI, PAP

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Inne / Amica poprawiła wyniki w IV kw., w tym roku planuje wzrost sprzedaży