Amplico Life: Polska oceniana jako perspektywiczny rynek

Polska Agencja Prasowa SA
08-11-2005, 16:13

Polski rynek ubezpieczeń na życie oferuje bardzo duże możliwości rozwoju - powiedział we wtorek podczas konferencji prasowej prezes zarządu Amplico Life Michel Khalaf. W ocenie zarządu Amplico Life, rośnie zapotrzebowanie klientów na ubezpieczenia ochronne, a więc nie koncentrujące się na inwestycjach. "Tu widzimy obszar rozwoju" - powiedział Khalaf.

Polski rynek ubezpieczeń na życie oferuje bardzo duże możliwości rozwoju - powiedział we wtorek podczas konferencji prasowej prezes zarządu Amplico Life Michel Khalaf. W ocenie zarządu Amplico Life, rośnie zapotrzebowanie klientów na ubezpieczenia ochronne, a więc nie koncentrujące się na inwestycjach. "Tu widzimy obszar rozwoju" - powiedział Khalaf.

Wiceprezes firmy Jacek Pastuszka dodał, że "rośnie też zapotrzebowanie na ochronę zdrowia. Służba zdrowia daje pole do popisu". Stąd zainteresowanie firm ubezpieczeniowych sprzedażą ubezpieczeń o charakterze medycznym.

"Kiedyś zainteresowanie dodatkowymi ubezpieczeniami było mniejsze, teraz ono rośnie. Klienci interesują się zarówno gwarancją opłacania składek, jak i ubezpieczeniami na wypadek poważnego zachorowania czy szpitalnymi, na pokrycie kosztów pobytu w szpitalu" - powiedziała członek zarządu Amplico Life Iwona Ochocka.

Według danych Amplico Life, widoczne jest to m.in. w wypłatach świadczeń. Nadal większość świadczeń wypłacanych przez ubezpieczyciela (53 proc.) to odszkodowania z tytułu śmierci ubezpieczonego i świadczenia związane z inwalidztwem (43 proc.). Jednak w ostatnich latach rośnie udział świadczeń pochodzących z dodatkowych opcji ubezpieczeniowych, jak świadczenia szpitalne (obecnie 1 proc. wypłat), poważne zachorowania (2 proc.), a także  gwarancja opłacania składek w przypadkach choroby i niemożności opłacania składek przez ubezpieczonego (4 proc.).

Pastuszka powiedział też PAP, że coraz istotniejszy dla rozwoju firm ubezpieczeniowych staje się tzw. cross-selling, czyli wprowadzanie produktów do nowych kanałów dystrybucji, uprzednio budowanych dla innych propozycji.

Z doświadczeń Amplico Life wynika, że ostatnio bardzo dobrze łączy się sprzedaż ubezpieczeń wypadkowych z ubezpieczeniami spłaty kredytu, dystrybuowanych przez instytucje finansowe.

Pastuszka dodał, że z kolei ubezpieczenia medyczne, których sprzedaży można się było spodziewać przede wszystkim przez agentów, bardzo dobrze sprzedają się przez telemarketing; natomiast ubezpieczenia o charakterze inwestycyjnym, czyli z funduszem, tradycyjnie sprzedawane przez sieć agentów, po dostosowaniu do potrzeb klientów banków, dobrze sprzedają się w okienkach bankowych.

Amplico Life, należące do amerykańskiej grupy AIG, w październiku tego roku skończyło 15 lat działalności na polskim rynku. Pod koniec października 1990 r. otrzymało zezwolenie na działalność z numerem 1.

Amplico Life po trzech kwartałach 2005 r. zebrało 863 mln składki brutto (należnej z podpisanych umów). Jest to wynik o 19 proc. lepszy niż w analogicznym okresie ub. roku. Wartość lokat towarzystwa osiągnęła 5,534 mld zł, co oznacza wzrost w ciągu roku o 16 proc. Zysk brutto wyniósł 302 mln zł, co oznacza wzrost o 34 proc. w porównaniu z 3 kwartałem 2004, a zysk netto - 250 mln zł, co oznacza wzrost o 37 proc. Firma obsługuje ponad 2,2 mln klientów i ma ok. 8 proc. udziału w rynku ubezpieczeń na życie.

Według danych Komisji Nadzoru Ubezpieczeń i Funduszy Emerytalnych, w połowie 2005 r. Amplico Life było na trzecim miejscu wśród ubezpieczycieli na życie. Pierwsze miejsce nadal miało PZU Życie (ok. 41 proc. udziału w rynku), a drugie - Commercial Union Polska (ponad 12 proc.).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Amplico Life: Polska oceniana jako perspektywiczny rynek