AmRest kupi 30 proc. operatora sieci restauracji w Rosji i na Ukrainie za 36,2 mln USD

ISB
16-10-2007, 11:38

Holenderska spółka restauracyjna AmRest Holdings NV  podpisała list intencyjny dotyczący zakupu 30% udziałów w zarejestrowanej na  Cyprze spółce holdingowej będącej właścicielem sieci restauracji szybkiej obsługi Kroshka-Kartoshka w Rosji i na Ukrainie. Cena zakupu wyniesie 36,2 mln USD.

List intencyjny podpisali z jednej strony AmRest, a z drugiej - Andrei Kononchuck i Vitaly Naumenko. Posiadają oni bezpośrednio lub pośrednio 100% udziałów w holdingu oraz w innych spółkach, które wspólnie prowadzą restauracje szybkiej obsługi w Rosji, pod marką "Kroshka-Kartoshka" oraz 51% udziałów w spółkach, które prowadzą identyczne do sieci "Kroshka-Kartoshka" restauracje szybkiej obsługi na Ukrainie, pod marką "Pechena Kartoplya".

"Do czasu finalizacji transakcji Holding będzie właścicielem restauracji szybkiej obsługi Kroshka-Kartoshka, operujących w Rosji i na Ukrainie. AmRest szacuje, że finalna umowa zakupu zostanie podpisana 1 grudnia 2007 roku" - podano w komunikacie.

"Do momentu sfinalizowania transakcji holding będzie posiadał 100% udział w jednostkach rosyjskich oraz 51% udział w jednostkach ukraińskich. AmRest zapłaci kwotę USD 36,2 milionów za swój 30% udział w holdingu" - czytamy dalej.

AmRest podał też, że jego celem jako strategicznego inwestora w tej transakcji, jest ułatwienie dalszej ekspansji sieci restauracji szybkiej obsługi "Kroshka-Kartoshka" w Rosji, na Ukrainie i na innych rynkach geograficznych.

"Intencją stron jest stworzenie takiej struktury własnościowej i organizacyjnej, która umożliwi rozwój sieci restauracji ‘Kroshka-Kartoshka' oraz wyjście z inwestycji w ciągu 3-5 lat poprzez sprzedaż w formie transakcji cywilnoprawnej lub debiut giełdowy" - głosi komunikat.

Zgodnie z informacjami posiadanymi przez AmRest, sieć restauracji Kroshka-Kartoshka składa się z około 180 restauracji. Restauracje Kroshka-Kartoshka oferują szeroki wybór potraw przygotowanych z ziemniaków pieczonych w folii i nadziewanych różnorodnymi dodatkami. Obecnie Kroshka-Kartoshka to jedna z najlepiej rozpoznawlnych sieci restauracji szybkiej obsługi w Rosji, prowadząca zarówno własne restauracje jak i restauracje, które funkcjonują na zasadzie franczyzy.

List intencyjny przewiduje, że jeśli którykolwiek z udziałowców zdecyduje się sprzedać wszystkie lub część swoich udziałów w Holdingu, to będzie zobowiązany do zaoferowania sprzedaży tych udziałów najpierw drugiemu udziałowcowi na takich samych warunkach jak te, które zaproponowałby stronie trzeciej. Drugi udziałowiec będzie mógł w ciągu 60 dni nabyć oferowane udziały.

Amrest podał też, że według szacunków zarządu, łączna wysokość sprzedaży grupy Kroshka-Kartoshka w roku 2007 wyniesie około 70 mln USD, natomiast zysk EBITDA w tym okresie wyniesie około 13 mln USD.

Strategia AmRestu zakłada, że do końca 2009 roku przychody spółki zwiększą się trzykrotnie wobec 629 mln zł na koniec 2006 roku.

AmRest jest największym operatorem restauracji typu quick service i casual dinning w Europie Środkowo-Wschodniej. Działalność spółki w tym regionie obejmuje 243 restauracje sześciu marek w pięciu krajach: Polsce, Republice Czech, Węgrzech, Rosji i Bułgarii. Spółka zatrudnia w tej sieci 7 tys. osób (bez Rosji). (ISB)

tom

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ISB

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Świat / AmRest kupi 30 proc. operatora sieci restauracji w Rosji i na Ukrainie za 36,2 mln USD