Analitycy: GPW nie zareagowała na wynik I tury wyborów prezydenckich

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 10-10-2005, 18:40

Giełda nie zareagowała w poniedziałek na wynik I tury wyborów prezydenckich, ponieważ wynik ten można było przewidzieć - uważają analitycy.

Giełda nie zareagowała w poniedziałek na wynik I tury wyborów prezydenckich, ponieważ wynik ten można było przewidzieć - uważają analitycy.

"Giełda przygląda się raczej tworzeniu nowej koalicji rządowej i temu, co dzieje się na rynkach zagranicznych. W najbliższym czasie będzie to miało większy wpływ na giełdę niż wybory" - powiedział PAP doradca inwestycyjny Nationwide Alfred Adamiec.

Według oficjalnych danych Państwowej Komisji Wyborczej, Donald Tusk otrzymał w I turze wyborów prezydenckich 36,33 proc. głosów, Lech Kaczyński - 33,10 proc. Druga tura odbędzie się 23 października.

"Giełda nie zareagowała na wynik wyborów, ponieważ tak naprawdę tego wyniku jeszcze nie ma. Kwestia prezydentury pozostała otwarta" - powiedział PAP analityk Domu Maklerskiego Banku Ochrony Środowiska Marek Pokrywka. Według niego, w przyszłości rynki lepiej przyjęłyby wygraną opcji liberalnej, czyli Donalda Tuska. Lech Kaczyński byłby "gorzej widziany" - powiedział.

Według Pokrywki, poniedziałkowa sesja to "próba leczenia ran rynku po ostatnich silnych spadkach z ubiegłego tygodnia".

Jego zdaniem, w poniedziałek podaż na rynku była niewielka, ale mały był także popyt. "Na początku notowań mieliśmy niewielką 30-punktową korektę wzrostową, po czym rynek zaczął spadać. Najbliższe sesje powinny przynieść znacznie większą korektę wzrostową niż ta, która wystąpiła na początku dzisiejszych notowań. W mojej ocenie ten tydzień powinien zaowocować przynajmniej 2.500 pkt (poziom WIGu-20-PAP)" - powiedział.

Adamiec uważa, że wzrosty na giełdzie w najbliższym czasie są możliwe, ale popyt jest niewielki ze względu na bardzo słaby poprzedni tydzień. "Wzrosty będą bardzo delikatne, nie takie, z jakimi mieliśmy do czynienia w sierpniu i we wrześniu" - powiedział. Dodał, że nastroje na giełdach światowych też nie są najlepsze; jest to jest raczej odreagowanie tego, co działo się w poprzednim tygodniu.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane