Czytasz dzięki

Analitycy: klienci banków wirtualnych coraz mniej im ufają, ale wciąż korzystają z ich usług

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 08-09-2005, 09:19

Klienci banków wirtualnych coraz mniej im ufają, ale przeprowadzają przy ich pomocy coraz więcej transakcji -wynika z raportu grupy analitycznej Javelin Strategy.

Klienci banków wirtualnych coraz mniej im ufają, ale przeprowadzają przy ich pomocy coraz więcej transakcji -wynika z raportu grupy analitycznej Javelin Strategy.

    Według autorów raportu, od marca 2004 r. do marca 2005 r. aż 32 proc. klientów banków wirtualnych wzmogło kontrolę swoich kont, przelewów i wszystkich innych operacji finansowych wykonywanych na wirtualnym koncie. 21 proc. właścicieli kont w bankach wirtualnych coraz częściej monitoruje stan operacji kartami i zadłużenie, a tylko 4 proc. zmniejszyło swoją kontrolę nad wirtualnym kontem.

    Równocześnie jednak, ilość transakcji w wirtualnych bankach rośnie - aż 70 proc. respondentów firmy Javelin przyznało, iż zwiększyło ilość transakcji dokonywanych przez bank internetowy albo utrzymało ją na poprzednim poziomie. Tylko 5 proc. przyznało się do zmniejszenia ilości transakcji dokonywanych w banku internetowym.

    Eksperci zwracają uwagę, że konta online i ich stała kontrola w sumie zwiększyły bezpieczeństwo rachunków bankowych - według ich raportu klienci banków amerykańskich, którzy zorientowali się, że ich okradziono dopiero przeglądając comiesięczne wyciągi bankowe stracili, średnio 4 tys. 543 dolary. Klienci bankowości elektronicznej w USA - mimo największego w obecnym roku poziomu włamań hackerskich i fałszywych e-maili bankowych tzw. phishingu - stracili tylko średnio 551 dolarów, a wiec niemal 8 razy mniej.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane