Analitycy o danych sprzedażowych CCC i LPP

Przychody CCC to dobry prognostyk, te osiągnięte przez LPP mogą natomiast świadczyć o agresywnych wyprzedażach, oceniają analitycy DM BDM

We wtorek obie duże spółki odzieżowe przedstawiły wyniki sprzedażowe w lutym. W CCC przychody wzrosły o 46,7 proc. do 149 mln zł.

"Odczyt sprzedażowy za luty jest drugim z rzędu tak dobrym wynikiem. W przychodach duży udział miało eobuwie.pl, które wygenerowało ok. 28 mln PLN obrotów, co oznacza tym samym, że sklepy stacjonarne wypracowały 121 mln PLN przychodów (ok. 20% więcej r/r). W naszej ocenie tak wysokie dynamiki wiążą się z wysoką sprzedażą w ujęciu lfl, co może być dobrym prognostykiem na kolejne miesiące" - komentują analitycy DM BDM.

Jednocześnie nie są oni zachwyceni rezultatami LPP, które zanotowało co prawda wzrost sprzedaży o jedną piątą do 342 mln zł, ale marża brutto na sprzedaży spadła o 4 pkt. proc. r/r do 47 proc.

"LPP zaprezentowało kolejny odczyt sprzedażowy z wysoką dynamiką obrotów, jednak cały czas niepokoi nas erozja pierwszej marży. O ile ubytek w styczniu można wytłumaczyć wysoką bazą, o tyle spadek w lutym może ciągle martwić. W naszej ocenie spółka prowadzi dalej agresywne wyprzedaże, aby zmniejszyć poziom zapasów. Z drugiej strony podniesienie cen jest uniemożliwione przez politykę cenową Inditexu i H&M" - uważają analitycy DM BDM.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Zatoński

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Analitycy o danych sprzedażowych CCC i LPP