Analitycy: paliwa na stacjach mogą jeszcze tanieć

PAP
opublikowano: 24-07-2009, 16:16

W najbliższym tygodniu można się spodziewać niewielkich spadków cen paliw na stacjach benzynowych - informują w piątek analitycy biura maklerskiego Reflex i e-petrol pl.

Według portalu e-petrol.pl, w najbliższym tygodniu średnia cena benzyny 95 na stacjach paliw powinna oscylować wokół poziomu 4,39-4,43 zł za litr, a litra oleju napędowego - 3,79-3,84 zł. Cena gazu LPG będzie zaś kształtowała się w przedziale 1,91-2,07 zł za litr.

Analitycy zauważają jednak, że lipcowe obniżki cen hurtowych paliw dotychczas nie znalazły odzwierciedlenia w cenach płaconych przez kierowców. Z monitoringu cen na stacjach wynika, że spadki cen były "kosmetyczne", tj. zaledwie 3-4 groszowe.

W mijającym tygodniu średnie ceny oleju napędowego kształtowały się na poziomie 3,80-3,84 zł za litr, benzyny Eurosuper 95 - 4,55-4,56 zł/l. Litr LPG kosztował zaś średnio ok. 1,92-1,94 zł.

Pod koniec lipca 2008 roku za litr bezołowiowej 95 płaciliśmy 4,69 zł, czyli o 2,8 proc. drożej niż obecnie, olej napędowy kosztował 4,70 zł, tj. ok. 19 proc. mniej niż rok temu. Autogaz był zaś ok. 14 proc. tańszy.

Drożeją natomiast, po pięciu tygodniach spadków, hurtowe ceny paliw. Jak podaje Reflex, za 1000 litrów benzyny Eurosuper 95 w hurcie trzeba zapłacić od 84 do 96 zł więcej niż w ubiegły piątek, podczas gdy metr sześcienny paliwa do diesla zdrożał w tym samym czasie od 99 do 135 zł.

Analitycy tłumaczą podwyżki cen paliw polepszeniem się nastrojów na tym rynku po wypowiedziach szefa Fed, który stwierdził, że "prędkość, z jaką pogarsza się gospodarka, znacznie spadła i widać oznaki stabilizacji".

W opinii znawców tego rynku, ceny hurtowe benzyn i oleju napędowego będą nadal rosły. W zależności od producenta, benzyna może zdrożeć o 20-23 zł na 1000 litrach, a paliwa do diesla - o 14-37 zł.

Za baryłkę ropy Brent na giełdzie w Londynie w piątek przed południem trzeba było zapłacić ok. 70 dolarów, tj. 5 dolarów więcej niż na początku tygodnia.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane