Czytasz dzięki

Analitycy: rośnie znaczenie internetowych wydań dzienników i magazynów

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 13-09-2005, 09:26

Internetowe wydania największych dzienników i magazynów zyskują coraz bardziej na znaczeniu - wynika z raportu "Online Publishing: Focus on Newspapers", przygotowanego przez firmę analityczną eMarketer. Przychody tej części biznesu wydawniczego tylko w USA wzrosną w tym roku o 36 proc. i wyniosą 1,4 mld USD.

Internetowe wydania największych dzienników i magazynów zyskują coraz bardziej na znaczeniu - wynika z raportu "Online Publishing: Focus on Newspapers", przygotowanego przez firmę analityczną eMarketer. Przychody tej części biznesu wydawniczego tylko w USA wzrosną w tym roku o 36 proc. i wyniosą 1,4 mld USD.

    Jak podaje autor raportu i zarazem dyrektor wydawniczy eMarketer, Ezra Palmer, przychody te będą w następnych latach nadal rosły: w 2006 roku o 23 proc., w 2007 roku o 16 proc., a w 2008 roku o 18 proc. Jednocyfrowego wzrostu tego segmentu biznesu wydawniczego należy się spodziewać, według eMarketer, dopiero w 2012 roku.

    Palmer wymienia kilka przyczyn wzrostu roli portali największych dzienników i magazynów. Pierwszą, według niego, jest chęć jak najszybszego pozyskiwania informacji, zwłaszcza pochodzących z pewnego źródła, którym są opiniotwórcze gazety i magazyny.

    Jako drugą wymienia wzrost ekonomiczny, manifestujący się zakładaniem coraz większej liczby firm online i rozwojem "sieciowej ekonomiki", potrzebującej własnych źródeł informacji.

    Palmer wskazuje też, na fakt, że portale i wortale są coraz częściej doceniane przez agencje reklamowe i firmy, które w ostatnim roku zwiększyły swoje budżety na marketing i reklamę internetową ponad dwukrotnie.

    Z danych eMarketer wynika, że w 2009 r. na marketing i reklamę online firmy i agencje reklamowe wydadzą ok. 8 proc. całej kwoty wydanej na te działania we wszystkich typach mediów. Będzie to 22,3 mld USD, a wydatki tegoroczne wyniosą prawdopodobnie 12,9 mld USD - szacuje autor raportu.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane