Analitycy: W 2009 r. rynek domowych produktów wideo wart 50 mld USD

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 15-12-2005, 18:06

Globalny rynek domowych produktów wideo w 2009 roku będzie wart 50 mld USD - uważają analitycy firmy Research and Market. Większość przypadać będzie na DVD oraz dyski optyczne, które zaczną zastępować tradycyjne DVD.

Globalny rynek domowych produktów wideo w 2009 roku będzie wart 50 mld USD - uważają analitycy firmy Research and Market. Większość przypadać będzie na DVD oraz dyski optyczne, które zaczną zastępować tradycyjne DVD.

Według analityków, duża popularność dysków optycznych będzie związana z możliwością szybkiego ściągania filmów ze specjalnych serwerów, na których legalnie będą umieszczane, i tworzenia własnych domowych filmotek. Powstanie rynek przenośnych odtwarzaczy cyfrowej telewizji.

Ich zdaniem, największą szansę na osiągniecie dominującej pozycji na rynku domowych produktów wideo ma Sony Corporation, zwłaszcza w segmencie telewizji wysokiej rozdzielczości (HDTV=High Definition TV). Jednak stworzony przez nią format dysków optycznych DVD - Blue-Ray, mających zastąpić tradycyjne DVD - prawdopodobnie, według analityków, nie stanie się dominującym na rynku.

Specjaliści uważają, że linia produktów Sieciowego Domu (Connected Digital Home), oferowana m.in. przez Intel i Microsoft, może z sukcesem rywalizować z urządzeniami Sony. Także format dysku optycznego HD-DVD, konkurencyjnego do Blue-Ray, może przyjąć się na rynku. 

Jak podkreślili analitycy, prawdopodobnie użytkownicy będą jednocześnie korzystać z rozwiązań Sony, Intela i Microsoftu. W walce o rynek cyfrowych produktów wideo dla klienta indywidualnego nie będzie zdecydowanego zwycięzcy.

W 2009 roku 41 proc. gospodarstw domowych w USA i 40 proc. w Japonii będzie miało już odbiorniki telewizyjne HDTV. Mniej takich odbiorników będzie w Europie i Azji -  tam rozpowszechnią się przenośne odtwarzacze multimedialne, co przełoży się na rozwój rynku filmów na serwerach internetowych. Według Research and Market, dopiero pod koniec dekady dyski optyczne nowej generacji pojawią się jako dodatek reklamowy do pism i gazet.

Obecnie na rynku dostępne są pierwsze serie dysków optycznych HD-DVD; technologia Blue-Ray jest jeszcze na etapie testów przedprodukcyjnych.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane