Analityk: przecenione Zalando może skusić Amazon, Alibabę lub H&M

opublikowano: 07-12-2018, 14:17

Spadek o połowę wartości Zalando od szczytu z lipca może spowodować, że niemiecki internetowy sklep odzieżowy może znaleźć się na celowniku gigantów e-commerce: Amazon.com lub Alibaby, a być może także szwedzkiego Hennes & Mauritz, twierdzi Volker Bosse, analityk Baader Helvea.

Dwie obniżki prognoz sprzedaży w okresie sześciu tygodniu spowodowały dużą przecenę akcji Zalando. To zwiększyło atrakcyjność przejęcia spółki, która ma dane 25 mln klientów i stronę internetową odwiedzaną przez 2,5 mld osób rocznie, napisał Bosse. Zwrócił uwagę, że w akcjonariacie spółki przeważają inwestorzy finansowi.

Zalando
Zobacz więcej

Zalando Bloomberg

- Widzimy potencjał, że ci inwestorzy mogą sprzedać akcje jeśli oferowana cena będzie odpowiednia – twierdzi analityk Baader Helvea.

Podkreślił, że nabywca Zalando od razu stałby się liderem europejskiego internetowego rynku odzieży i to po niskiej cenie, bo wycena spółki wskazuje na jej 35 proc. dyskonto w porównaniu z rywalami.

Rynek uznał opinię analityka za wiarygodną. Kurs Zalando rósł w piątek nawet o 3,5 proc. do 26,35 EUR.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś, Bloomberg

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Handel / Analityk: przecenione Zalando może skusić Amazon, Alibabę lub H&M