Analizy Online: w sierpniu do OFE przystąpiło 9,2 tys. osób

PAP
opublikowano: 31-08-2010, 11:55

W sierpniu liczba osób zapisanych do OFE wzrosła o 9,2 tys. (0,1 proc.), co oznacza, że do drugiego filara emerytalnego należy już 14,8 mln klientów - poinformowały we wtorek Analizy Online.

Z informacji Analiz Online, spółki zajmującej się badaniem danych z poszczególnych segmentów rynku kapitałowego, wynika, że od początku bieżącego roku liczba osób związanych z OFE zwiększyła się o 468 tys., czyli o 3,3 proc.

"Sierpień charakteryzował się stosunkowo niskim odsetkiem klientów pozyskanych w ramach nowych umów, co należy wiązać zarówno z lipcowym losowaniem, jak i okresem wakacji" - wyjaśnili przedstawiciele spółki w komunikacie.

W komentarzu zaznaczono, że w sierpniu miała miejsce sesja transferowa (kiedy członkowie II filara mogą zmieniać OFE - PAP), która co prawda nie miała wpływu na zmianę łącznej liczby uczestników, jednak wpłynęła na ich strukturę. "Spośród 14 funduszy emerytalnych połowa odnotowała wzrost liczby swoich członków" - poinformowano.

Wyjaśniono, że w sierpniu największy procentowy przyrost uczestników (2,8 proc.) osiągnął fundusz AXA OFE. "Niewątpliwie jest to rezultat najlepszego bilansu sesji transferowej, w której fundusz pozyskał 23,4 tys. osób. AXA OFE został najbardziej aktywnym podmiotem na rynku wtórnym już po raz szósty raz z rzędu. W jego przypadku odnotowaliśmy również wysoką aktywność na rynku pierwotnym, gdyż liczba nowych umów dotyczyła 2,6 tys. osób" - dodano w raporcie.

Według Analiz Online, wysoką dynamikę miały także PKO BP Bankowy OFE (2,6 proc.) oraz Generali OFE (1,6 proc.) - oba osiągnęły bardzo dobre rezultaty na rynku wtórnym i oba uzyskały w sesji transferowej zbliżoną liczbę klientów, odpowiednio 10,8 tys. oraz 11,2 tys. osób. Z kolei na rynku pierwotnym ich wynik wyniósł odpowiednio 600 osób i 800 osób.

Największy spadek liczby swoich członków wykazał Aviva OFE (największy pod względem aktywów), którego liczba członków spadła o 1,1 proc., a za nim uplasował się OFE Polsat (minus 1 proc.). Spółka zaznaczyła, że dwa największe podmioty, tj. Aviva OFE i ING OFE odnotowały największy spadek uczestników w ujęciu liczbowym. Po uwzględnieniu migracji i nowych umów liczba klientów wspomnianych funduszy zmniejszyła się odpowiednio o 32,8 tys. oraz o 13,3 tys. osób.

"Pomimo odpływu klientów ING OFE radzi sobie wyraźnie lepiej nie tylko na rynku wtórnym, ale także na rynku pierwotnym. Fundusz wykazał bowiem 1,4 tys. nowych umów, podczas gdy Aviva OFE o 1,1 tys. mniej" - dodano w komunikacie. (PAP)

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane