Anti ma pieniądze. Idzie na zakupy

Anna Pronińska
opublikowano: 31-07-2009, 07:07

Przejęcie zakładu i spółki z branży oraz otwarcie oddziału — to plan na ten rok. Realne przekroczenie prognozy.

Na dwóch ostatnich giełdowych sesjach akcje Anti, wrocławskiej spółki specjalizującej się w branży małej architektury, mocno drożały. W środę na zamknięciu płacono za nie 29,9 proc. więcej niż we wtorek, a w czwartek notowania wzrosły o 27,3 proc.

— Nie znamy przyczyn tak dużych wzrostów — mówi Arkadiusz Rzepa, prezes Anti i akcjonariusz 51,05 proc. walorów.

W spółce wiele się dzieje. Już w najbliższym tygodniu do firmy wpłyną pieniądze z emisji kierowanej do NFI Victoria (1,4 mln akcji w podwyższonym kapitale zakładowym spółki w cenie emisyjnej 3,60 zł za papier).

— Uzyskamy 5 mln zł — 2 mln w tym roku przeznaczymy na zakup maszyn i urządzeń budowlanych — mówi Arkadiusz Rzepa.

Jeszcze w tym półroczu spółka chce też przejąć gotowy zakład kamieniarski lub kupić teren pod budowę nowego.

— Na ten zakup powinno wystarczyć 2 mln zł z emisji. We wrześniu składamy również wniosek o unijną dotację na linię technologiczną do obróbki kamienia. Chciałbym uzyskać 300-400 tys. zł dofinansowania. W styczniu okaże się, czy je dostaniemy. A w maju lub czerwcu zakład kamieniarski powinien ruszyć — dodaje Arkadiusz Rzepa.

Dzięki tej inwestycji spółka będzie mogła skrócić czas produkcji i wejść w sektor produktów pod indywidualne zamówienia.

W planach Anti jest też przejęcie niewielkiej firmy z branży małej architektury na stołecznym rynku. Akwizycja będzie sfinansowana z emisji i pieniędzy własnych.

Anti nie martwi się o brak zleceń, choć przyznaje, że dostrzega większą konkurencję.

— Złożyliśmy najtańsze oferty w dwóch przetargach na łącznie 5,5 mln zł. Spodziewamy się podpisać umowy w połowie sierpnia. To zlecenia od gminy Częstochowa m.in. na budowę placu zabaw dla dzieci, i budowa parku w Ustroniu. Dzięki tym zamówieniom przekroczymy prognozę tegorocznych przychodów o 20 proc. — mówi prezes Anti.

Dotychczasowe szacunki mówiły o 30 mln zł przychodów i 2,4 mln zł zysku netto.

— Wstrzymujemy się z korektą prognoz. Celem jest wynik około 40 mln zł przychodów na koniec roku. Natomiast w ciągu trzech lat planuję wzrost przychodów do 100-120 mln zł. Możemy to zrobić, tworząc oddziały regionalne w Warszawie, Gdańsku, Poznaniu, Krakowie i na Śląsku. Pozwoli nam to na zgarnięcie 10 proc. krajowego rynku — ujawnia Arkadiusz Rzepa.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Pronińska

Polecane