Apple i Amazon chcą wejść bezpośrednio do Arabii Saudyjskiej

opublikowano: 28-12-2017, 14:24
aktualizacja: 28-12-2017, 14:25

Apple i Amazon prowadzą dyskusje licencyjne z rządem w Rijadzie w sprawie inwestowania w Arabii Saudyjskiej, informuje Reuters powołując się na dwa źródła. Rząd księcia Mohammeda bin Salmana, prowadzący reformy strukturalno-obyczajowe chce nadać konserwatywnemu królestwu nowoczesny wygląd.

Trzecie źródło agencyjne potwierdziło, że Apple prowadzi rozmowy z SAGIA, zagranicznym organem inwestycyjnym Arabii Saudyjskiej.

Obie firmy już sprzedają produkty w Arabii Saudyjskiej za pośrednictwem stron trzecich, ale podobnie jak inni globalni giganci branży technologicznej jeszcze nie weszli bezpośrednio na tamtejszy rynek.

Negocjacje Amazona prowadzone są przez dział cloud computing Amazon Web Services (AWS), który wprowadziłby silną konkurencję na rynku obecnie zdominowanym przez mniejszych lokalnych dostawców, takich jak STC i Mobily.

W ciągu minionych dwóch lat Rijad łagodził przeszkody regulacyjne, w tym ograniczenia dotyczące własności zagranicznej, które od dawna powstrzymywały inwestorów.

Największy producent ropy na świecie, stojący na czele kartelu OPEC zmuszony jednak został do dywersyfikacji gospodarki zależnej od tego surowca, na co wpłynęła drastyczna jego przecena.

Wabienie Apple'a i Amazona wpisuje się w plany reform księcia Mohammeda. To także doskonała okazja dla obu firm na wejście na młody i relatywnie zamożny rynek, który już teraz może pochwalić się jednymi z najwyższych na świecie wskaźnikiem wykorzystania i zastosowania Internetu i smartfonów.

Około 70 procent ludności Arabii Saudyjskiej ma mniej niż 30 lat i często jest „przyklejona” do mediów społecznościowych.

Według agencyjnych źródeł, podpisanie umowy licencyjnej dla sklepów Apple z SAGIA może nastąpić do lutego, a otwarcie pierwszego sklepu detalicznego jest prawdopodobnie zaplanowane na 2019 r.

Rozmowy Amazona są na wcześniejszych etapach i nie ustalono konkretnej daty planów inwestycyjnych.

Według badań Euromonitora, Apple zajmuje drugie miejsce na rynku telefonii komórkowej w Arabii Saudyjskiej za Samsungem.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Świat / Apple i Amazon chcą wejść bezpośrednio do Arabii Saudyjskiej