Apple pozwany przez byłych pracowników

OSZ, forbes.com
05-08-2013, 11:33

Dwoje byłych pracowników Apple złożyło pozew zbiorowy przeciwko producentowi iPhone'a. Powód? Brak zapłaty za czas tracony podczas kontroli po pracy.

Autorzy pozwu byli pracownikami sklepów Apple: Amanda Frlekin pracowała przez około trzy lata w sklepie giganta w Los Angeles, a Dean Pelle był zatrudniony przez sześć lat jako specjalista Apple m.in. w sklepach w Nowym Jorku i Atlancie.  

FOT. Bloomberg
Zobacz więcej

FOT. Bloomberg

O co chodzi w pozwie? Byli pracownicy twierdzą, że tracili sumie 30 minut w każdym tygodniu przechodząc przez kontrole ich plecaków i toreb. Za ten czas nie otrzymywali jednak wynagrodzenia, bo sprawdzanie odbywało się po godzinach ich pracy. 

Pozywający obliczyli, że poświęcony na takie kontrole czas kosztował ich rocznie 1,5 tys. USD. W pozwie czytamy, że pracownicy sklepów Apple byli i są zobowiązani do czekania w kolejce do kontroli, która ma wykryć, czy bez zgody nie zabrali czegoś ze sklepu. 

Amerykański portal Forbes.com podaje, że Apple zatrudnia w sieci swojej sprzedaży 42 tys. osób i prowadzi 400 butików, w tym 156 poza granicami Stanów Zjednoczonych. 

Dziennik "The New York Times" dodaje, że Apple zarabia na każdym metrze kwadratowym swoich sklepów więcej niż jakikolwiek inny detalista w USA, ale pracownicy sieci sprzedaży nie mają udziału w tym sukcesie. Spółka jest często krytykowana za niskie zarobki, bo większość osób zatrudnionych w takich sklepach zarabia około 25 tys. USD rocznie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: OSZ, forbes.com

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Innowacji / Apple pozwany przez byłych pracowników