Apsys poprawi stare galerie

  • Emil Górecki
opublikowano: 28-01-2013, 00:00

Przejąć, zmodernizować i podnieść wartość — taki scenariusz dla placówek z historią ma francuski deweloper.

W 2012 r. Apsys zrealizował jedną z największych transakcji na rynku nieruchomości. Za 390 mln EUR (1,6 mld zł) sprzedał łódzkie centrum handlowe Manufaktura. Odmrożone pieniądze w dużej części pozostaną w kraju. Francuska firma wybuduje za nie centrum Łacina w Poznaniu. W najbliższych dniach wyłoniony ma zostać generalny wykonawca i podpisana umowa na finansowanie.

Wartość inwestycji jest szacowanana 350 mln EUR (1,46 mld zł). — To będzie rok zakupów. Szukamy interesujących projektów. Na rynku nadal są nisze — mówi Maciej Wróblewski, wiceprezes Apsys Polska.

Apsys liczy m.in. na inwestorów, którzy nie potrafili sami poprowadzić projektów. Warunek: dobra lokalizacja. Kolejnym pomysłem jest unowocześnianie starszych obiektów, które nie podążają za potrzebami konsumentów XXI w.

— Jeszcze dziesięć lat temu sieci ze sprzętem RTV/AGD potrzebowały na jeden sklep 5-6 tys. mkw. Dziś taki sprzęt kupujemy w sieci, więc sklepy ograniczają powierzchnię nawet o połowę. Na razie ubrania kupujemy w sklepie, bo chcemy je przymierzyć. Niedługo będziemy je zamawiać w internecie, a te, które nam się nie podobają, odniesiemy centrum handlowego — mówi Maciej Wróblewski.

Przebudowa starych centrów handlowych to nowy rynek. W polskich miastach miejsca na obiekty jest coraz mniej, a najlepsze lokalizacje są zajęte. Spośród 360 placówek tego typu aż 150 ma co najmniej 10 lat.

Jones Lang LaSalle policzył, że do tej pory przebudowę i modernizację przeszło ponad 70, a do końca 2014 r. dołączy do nich jeszcze 20. Do poprawiania i unowocześniania centrów handlowych rwą się m.in. Echo, Mayland, Atrium.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Emil Górecki

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy