Apteczna powtórka?

ADAM JANY
16-10-2013, 00:00

Rynek sklepów medycznych nie jest tak duży, jak pokrewny apteczny — ale bardzo perspektywiczny i mający ogromny potencjał.

Społeczeństwo się starzeje, dlatego szybko będzie rosło zapotrzebowanie nie tylko na leki, ale również na sprzęt rehabilitacyjny. Oznacza to, że ten segment rynku będzie się systematycznie rozwijał. Co charakterystyczne, jest on wspierany przez firmy zajmujące się produkcją sprzętu i zaopatrzeniem sklepów.

Niestety, podobnie jak rozwój aptek został wstrzymany ustawą refundacyjną, tak sklepom medycznym może grozić stagnacja. Projekt nowego rozporządzenia ministra zdrowia w sprawie refundacji wyrobów medycznych nie uwzględnia słusznych postulatów pacjentów oraz reprezentantów branży. Zaproponowane zmiany są dowodem, jak mało resort wsłuchuje się w ich oczekiwania. Miejmy nadzieję, że konsultacje społeczne chociaż trochę zmodyfikują niekorzystne zapisy. Inaczej kolejną branżę może dotknąć zjawisko likwidacji miejsc pracy oraz odpływu specjalistów.

ADAM JANY

prezes Timago International Group

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ADAM JANY

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Apteczna powtórka?