Tym samym, saudyjskiej spółce udało się zebrać od inwestorów 25,6 mld USD, co pozwoliło jej wyprzedzić chińską Alibabę, i zdobyć tytuł największego IPO w historii.

Arabia Saudyjska polegała na inwestorach krajowych i regionalnych sprzedając im 1,5 proc. udziałów w koncernie, mimo tego, że wycena całej spółki została obniżona do 1,7 bln USD. Wcześniej szacowano, że wartość największego przetwórcy ropy w rejonie Zatoki Perskiej może sięgać nawet 2 bln USD.
Jak podają źródła, akcje saudyjskiego Aramco zostały wycenione na 32 rialów (8,53 USD) za każdy walor wobec wcześniejszych orientacyjnych przedziałów cenowych 30-32 rialów za akcję.
Przy tej cenie oferta publiczna Aramco w wysokości 3 mld akcji pobije kwotę 25 mld USD zebranych przez chińskiego giganta technologicznego Alibaba w 2014 r.
Źródła agencji Reuters informowały wcześniej, że Aramco może również skorzystać z 15 proc. opcji „greenshoe”, co pozwoli zwiększyć wielkość transakcji do maksymalnie 29,4 mld USD.