Arctic zajmie się strategią

KSA
opublikowano: 31-05-2010, 00:00

Jesienią spółka przedstawi plany na najbliższe 5 lat. Kolejnych przejęć raczej nie należy się spodziewać.

Jesienią spółka przedstawi plany na najbliższe 5 lat. Kolejnych przejęć raczej nie należy się spodziewać.

Producent papieru książkowego i graficznego nie planuje w najbliższym czasie rozwoju poprzez przejęcia.

— Nie widzę ku temu potrzeby, konieczności ani okazji. Musimy okrzepnąć w obecnej strukturze, poszukać sposobów na poprawę efektywności — mówi Michał Jarczyński, prezes Arctic Paper.

Do grupy dołączył na początku marca zakład produkujący tzw. papier powlekany (kredowy) w szwedzkim Grycksbo. Zarząd jest zadowolony z inwestycji, która pochłonęła równowartość blisko 265 mln zł (częściowo w akcjach).

— To dobrze poukładana firma ze świetnym zespołem. Trwa integracja jej z resztą grupy, szczególnie po stronie logistyczno-sprzedażowej — informuje Michał Jarczyński.

Najbliższy czas zarząd poświęci na pracę nad strategią.

— Chcemy oszacować, jak będzie wyglądał rynek w 2015 r. Na tej podstawie będziemy podejmować strategiczne decyzje dotyczące inwestycji, nowych produktów itd. — tłumaczy Michał Jarczyński.

Arctic Paper pięcioletnią strategią planuje podzielić się z inwestorami jesienią.

— Raczej nie należy się spodziewać, że znajdą się tam prognozy finansowe na najbliższe lata. Planujemy pokazać dane dotyczące oczekiwań co do rozwoju rynku i naszych mocy produkcyjnych — zaznacza Michał Jarczyński.

Wyjaśnia, że pięcioletnia prognoza finansowa byłaby mało wiarygodna ze względu na wahania kursów walut.

Jest jeszcze za wcześnie, żeby określić, jakimi mocami Arctic Paper zamierza dysponować w 2015 r. Dowiemy się jesienią. Wtedy też zapadnie decyzja odnośnie rozbudowy zdolności wytwórczych zakładu w Kostrzynie z obecnych 285 tys. ton papieru rocznie do planowanych 380 tys. ton do 2013 r.

— Raczej skłaniamy się do stopniowej modernizacji zakładu i dochodzenia do tych mocy etapami niż do postawienia nowej kompletnej maszyny. Na stopniowo zwiększaną produkcję będzie nam łatwiej znaleźć klientów — tłumaczy Michał Jarczyński.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KSA

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu