Armatura tnie koszty i planuje akwizycje

[ANP]
opublikowano: 07-10-2009, 16:17

Władze Armatury Kraków, spółki która dziś podała prognozy finansowe (223,2 mln zł przychodów i 27,2 mln zł zysku netto w  2009 r.), szacują, że dzięki oszczędnością kosztowym spółka będzie mieć około 2,5 -3 mln zł oszczędności rocznie do 2010 r.

Oprócz tego ma zaoszczędzić rocznie 0,5 mln zł w związku z brakiem kosztów utrzymania i podatku po rozbiórce obiektów na terenach Makro.

W planach grupy, produkującej baterie sanitarne, zawory i grzejniki są zakupy firm z branży.

– Planujemy pojawienie się w grupie kolejnych projektów akwizycyjnych. Do końca tego roku i połowy 2010 r. skupimy się jednak na integracji grupy. Czekamy też na finalizację sprzedaży z Makro, dzięki czemu w I kwartale 2010 r. powinniśmy otrzymać około 50 mln zł. Pieniądze przeznaczymy na przejęcia – mówi Konrad Hernik, prezes Armatury.

Według szacunków grupy, w 2010 r. sprzedaż skonsolidowana Armatury sięgnie 342,8 mln zł.

– A to zaledwie potencjał trzech spółek grupy bez uwzględniania ewentualnych akwizycji. Celem zarządu jest też utrzymanie 10 proc. poziomu EBIDTA – dodaje Konrad Hernik.

Dziś grupa szacuje swój udział w krajowym rynku baterii na 40 proc., w grzejnikach na 30 proc. Za trzy lata chce być liderem na rynku zaworów i mieć 40 proc. w grzejnikach.

– W tym roku rynek grzejników spadnie do 9 mln sztuk. My sprzedamy 3 mln grzejników w 2009 r. Z kolei sprzedaż zaworów (spółka zależna Armagor) przyniesie kilkanaście milionów złotych w tym roku, ale już w 2010 r. jej przychody powinny wynieść 45-50 mln zł – przewiduje szef Armatury.


 

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: [ANP]

Polecane