Czytasz dzięki

Armatura zakończy do końca roku budowę nowego zakładu

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 04-08-2005, 15:17

Krakowska Armatura SA, producent armatury łazienkowej, pod koniec tego roku ukończy budowę nowego zakładu produkcyjnego w Krakowie, do którego zostanie przeniesiona produkcja z dotychczasowych lokalizacji. Wartość inwestycji wynosi ponad 40 mln zł.

Krakowska Armatura SA, producent armatury łazienkowej, pod koniec tego roku ukończy budowę nowego zakładu produkcyjnego w Krakowie, do którego zostanie przeniesiona produkcja z dotychczasowych lokalizacji. Wartość inwestycji wynosi ponad 40 mln zł.

Według prezesa spółki Konrada Hernika, inwestycja finansowana jest głównie długoterminowym leasingiem, kredytami inwestycyjnymi, a także środkami własnymi spółki. Po jej zakończeniu produkcja Armatury skoncentruje się na powierzchni 7 hektarów z ponad 14 hektarów zajmowanych obecnie.

Uwolnione działki, znajdujące się w atrakcyjnej części Krakowa spółka zamierza wykorzystać w celu osiągania dodatkowych przychodów. "Będziemy chcieli, aby te grunty na siebie zarabiały. Obecnie pracujemy nad koncepcją ich wykorzystania, więc na razie trudno przesądzić, czy zdecydujemy się na wejście w nowe przedsięwzięcie z zewnętrznym partnerem, dzierżawę czy też  sprzedaż" - wyjaśnił prezes.

Jak zaznaczył, decyzja o inwestowaniu w nową fabrykę zawiesza na razie plany budowania wokół Armatury SA grupy kapitałowej.  "Obecnie zdecydowaliśmy się na rozwój wewnętrzny poprzez budowę nowego zakładu, choć oczywiście w dalszych planach nie wykluczamy fuzji czy przejęć" - ocenił Hernik.  

Spółka chce rozwijać eksport, głównie na rynki Rosji i Ukrainy, tak żeby w kolejnych latach wyniósł on około 20 proc. całości przychodów.

Według tegorocznej prognozy, przychody ze sprzedaży Armatury przekroczą 102 mln zł, a zysk netto wyniesie ponad 2 mln zł. W przyszłym roku firma chce przekroczyć 110 mln zł sprzedaży.

Właścicielem Armatury jest PZU Życie SA, który posiada 90 proc. akcji spółki. Pracownicy mają 7,5 proc. akcji, pozostałe 2,5 proc. należy do Skarbu Państwa. Firma zatrudnia około 600 osób.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane