ARP zainwestowała 0,5 mln zł w startupy tworzące gry wideo

PAP
opublikowano: 29-05-2018, 15:23
aktualizacja: 29-05-2018, 15:23

Branża gamingowa może już wkrótce stać się naszą narodową specjalnością - powiedział we wtorek Marcin Chludziński, prezes Agencji Rozwoju Przemysłu. Jeszcze w tym roku na rynku ukażą się pierwsze gry wideo, które powstały pod patronatem ARP Games, która wspiera młodych twórców gier.

Zobacz więcej

Fot. Bloomberg

W sumie na stypendia i pracę z młodymi ludźmi ARP przeznaczyła ponad 0,5 mln zł.

"Jesienią trzy pierwsze młode firmy wejdą na rynek ze swoimi produktami" - zapowiedział Marcin Chludziński, prezes Agencji Rozwoju Przemysłu podczas wtorkowego spotkania z najlepszymi autorami gier, wyłonionymi w trzech konkursach organizowanych przez ARP Games.

Do tej pory swoje projekty zgłosiło 78 zespołów, z czego specjaliści z Agencji wybrali 25 grup do programu akceleracji. Eksperci agencji, jak zaznaczył prezes, nie tylko udzielali pomocy warsztatowej, np. przy tworzeniu fabuły czy projektów, ale przede wszystkim oferowali doradztwo branżowe, biznesowe. Dodał też, że Polska już dziś "jest na 23. miejscu na liście 100 najważniejszych branżowych rynków pod względem generowanych przychodów z gier". Do końca 2019 r. wartość rynku gier na świecie może wynieść ponad 2,2 mld zł.

"Tak duże tempo wzrostu potrzebuje odpowiedniego wsparcia, stąd programy takie jak GameInn czy konkurs organizowany przez spółkę ARP Games" - wyjaśnił prezes ARP. Przypominał również, że innowacyjne branże, takie jak sektor gier wideo, to jeden z priorytetów Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju.

Z kolei obecna na spotkaniu Beata Lubos z departamentu innowacji Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii powiedziała, że "efekty pracy zespołów konkursowych ARP Games, które dzisiaj możemy podziwiać, potwierdzają, że to dobra inwestycja dla polskiej gospodarki".

Z informacji ARP wynika, że polski sektor gier wideo rośnie w tempie 10 proc. rocznie i dziś jest już ponad 300 firm, które się tym zajmują, a rzeszę użytkowników szacuje się na 15 mln.

Według Pawła Lewandowskiego, wiceministra kultury i dziedzictwa narodowego branżę, a zwłaszcza młodych twórców, trzeba wspierać. "W ubiegłym roku po raz pierwszy uruchomiliśmy w MKiDN program dotacyjny Rozwój Sektorów Kreatywnych, w ramach którego podmioty z sektora gier wideo mogą ubiegać się o dofinansowanie zadań związanych z eksportem, badaniami i analizami, edukacją oraz prototypowaniem" - powiedział Lewandowski. Dodał też, że jego resort pracuje nad projektem ustawy, w którym znajdą się propozycje ulgi podatkowej dla producentów gier kulturowych. Projekt ustawy powinien zostać przekazany do konsultacji publicznych w nadchodzących miesiącach.

Podczas wtorkowej konferencji swoje prace przedstawiło w sumie 10 zespołów. "Trzem z nich zaoferowaliśmy pomoc w promocji, marketingu i pozyskiwaniu inwestorów” - powiedział dr Remigiusz Kopoczek, prezes ARP Games. Spółkami tymi są: Punk Notion, Cindermoon Games i Cube.ish.

ARP Games przygotowuje się do ogłoszenia czwartej edycji konkursu. Projekty będzie można zgłaszać od 29 czerwca do 27 lipca. Do tej pory na startupy z branży gier wideo ARP Games wydało ponad pół miliona złotych. Do fazy inwestycyjnej przeszło 7 projektów. Tego, który projekt okaże się najlepiej rokującym w trzeciej edycji, dowiemy się w wakacje.

ARP Games Sp. z o.o. to spółka założona przez Agencję Rozwoju Przemysłu S.A., Powiat Cieszyński i Spin-us – spółkę celową Uniwersytetu Śląskiego. Jej siedziba znajduje się w Cieszynie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Innowacji / IT&Internet / ARP zainwestowała 0,5 mln zł w startupy tworzące gry wideo