Arteria realizuje cele emisyjne

Sebastian Gawłowski
opublikowano: 25-01-2007, 00:00

Wszystko wskazuje na to, że Arteria wykonała prognozy finansowe

Minął miesiąc od debiutu Arterii, firmy oferującej usługi outsourcingu sprzedaży. Pionier nowego segmentu rynkowego w Polsce szybko zdobył uznanie inwestora finansowego. Fundusze DWS z grupy Deutsche Banku w styczniu przekroczyły próg 5 proc. głosów. Podczas ostatnich pięciu sesji kurs spółki nieznacznie spadał przy niewielkich obrotach. Inwestorzy czekają na informacje o kontraktach, o których firma może powiadomić w I kwartale.

Giełdowi inwestorzy ostrzą sobie zęby przede wszystkim na umowę z P4. O liście intencyjnym spółka wspominała już w prospekcie emisyjnym. Nowy operator komórkowy zapowiada bliskie wejście na rynek. To sugeruje, że Arteria może niedługo powiadomić o rozpoczęciu tego projektu. Współpraca z P4, który nie kryje wielkich ambicji, może znacząco zwiększyć skalę działalności giełdowego nowicjusza. Zarząd Arterii mówił o tym już podczas oferty. Spółka nie uwzględniała jednak tego kontraktu w prognozach na bieżący rok. W ubiegłym roku Arteria miała zarobić ponad 2 mln zł, przy przychodach ze sprzedaży wynoszących 14,2 mln zł. Wojciech Bieńkowski, prezes Arterii, w rozmowie z „PB” przyznał, że firma jest na najlepszej drodze do realizacji tych zapowiedzi.

Zaraz po giełdowej premierze spółka rozpoczęła prace nad portalem terenowych struktur sprzedażowych. Był to jeden z istotnych celów emisji. Ta inwestycja pozwoli firmie zaoferować pełen model usług sprzedażowych oraz realizację projektów w tym zakresie. Chodzi tu zarówno o usługi outsourcingu, jak i o pojedyncze usługi doradcze. Charakteryzują się one wysokimi marżami, co będzie miało korzystny wpływ na rentowność Arterii. Spółka twierdzi, że będzie jedyną w kraju, która zaoferuje ten rodzaj usług. Powiększono także o 30 liczbę stanowisk call center Arterii. Teraz spółka ma ich 230. Prezes Arterii mówi, że firma uczestniczy w czterech nowych przetargach na świadczenie usług call center. Rozpoczęła również wdrażanie projektów sprzedażowych (linię biznesową i konsumencką) dla swojej inwestycji kapitałowej, czyli firmy Partner Finansowo- -Kredytowy (PKF).

Początek roku w Arterii zdominowały więc przygotowania do realizacji wyżej wymienionych inwestycji. Znaczące koszty przygotowań powinny więc być widoczne w wynikach na początku roku. Jednak w kolejnych kwartałach spółka powinna już zbierać owoce tych inwestycji.

W ofercie publicznej firma zapowiedziała również przejęcia. Prezes Arterii poinformował „PB”, że do pierwszej transakcji powinno dojść w ciągu najbliższych miesięcy. Zgodnie z zapowiedziami w prospekcie, spółka interesuje się m.in. przejęciem call center, które świadczyłoby usługi obcojęzyczne, oraz kolejnymi inwestycjami kapitałowymi (jak PKF).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sebastian Gawłowski

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu