Artman zarobił więcej

Magdalena Brzózka
opublikowano: 19-02-2009, 00:00

Krakowska spółka odzieżowa po udanym roku szykuje się na kryzysowe miesiące.

Krakowska spółka odzieżowa po udanym roku szykuje się na kryzysowe miesiące.

Właściciel dwóch odzieżowych sieci House i Mohito w ubiegłym roku miał 328,1 mln zł przychodów ze sprzedaży, wobec 259,9 mln zł rok wcześniej. Zysk netto wyniósł 25,3 mln zł, podczas gdy rok wcześniej spółka zarobiła na czysto 10,4 mln zł. Na początku lutego zarząd skorygował prognozę wyników i zapowiedział, że sprzedaż sięgnie 328 mln zł, a zysk 24 mln zł. Pierwotne szacunki mówiły o 360 mln zł przychodów i 16 mln zł zysku netto. Po udanym roku zarząd szykuje spółkę do funkcjonowania w kryzysie. Jakie ma pomysły? Ze względu na wahania walutowe będzie zmuszony podnieść ceny produktów — od kilku do kilkunastu procent. Zarząd liczy, że w związku z tym wolumen sprzedaży Artmana będzie w tym roku niższy, ale na poziomie przychodów spółka wyjdzie na swoje. Poza tym planowane jest zmniejszenie wydatków na marketing, w tym roku na ten cel przeznaczy 2 proc. przychodów (rok temu było 3 proc.). W połowie roku krakowska spółka formalnie wejdzie w struktury LPP. W kwietniu 2008 r. zarządy spółek podpisały list intencyjny, na mocy którego LPP przejmie kontrolę nad Artmanem.

Magdalena Brzózka

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Magdalena Brzózka

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy