Czytasz dzięki

Atlanta Poland nie wyklucza dalszych akwizycji

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 25-08-2005, 20:15

Atlanta Poland, po połączeniu z Uno Fresco Tradex, nie wyklucza kolejnych akwizycji. Będą one miały na celu zbudowanie grupy kapitałowej koncentrującej się na zdrowej żywności - powiedział w czwartek PAP prezes Atlanty Dariusz Mazur.

Atlanta Poland, po połączeniu z Uno Fresco Tradex, nie wyklucza kolejnych akwizycji. Będą one miały na celu zbudowanie grupy kapitałowej koncentrującej się na zdrowej żywności - powiedział w czwartek PAP prezes Atlanty Dariusz Mazur. 

    "Chcemy zbudować silną, dużą grupę kapitałową skoncentrowaną na zdrowej żywności. Nie wykluczamy, że mogą być dalsze przejęcia" - powiedział Mazur.

    Jego zdaniem połączenie Atlanty Poland z Uno Fresco Tradex Sp. z o.o. powinno zostać sfinalizowane do końca marca 2006 roku. Połączenie nastąpi przez wymianę udziałów - Atlanta wyemituje akcje skierowane do właścicieli Uno Fresco, w zamian otrzyma udziały tej firmy.

    Nowa spółka raczej nie zwiększy udziału w rynku, gdyż działalność obu firm różni się - Atlanta kieruje swoją ofertę do producentów słodyczy z bakaliami, a Uno Fresco zajmuje się detaliczną sprzedażą bakalii. Zwiększy się natomiast sprzedaż.

    "Skala dotychczasowej sprzedaży obu spółek sugeruje, że po połączeniu przychody ze sprzedaży mogą wynieść 300 mln zł już w roku 2006. Będzie to trudne, ale jest to poziom w mojej opinii osiągalny" - powiedział Mazur.

    Po pierwszym półroczu tego roku Atlanta osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 53,4 mln zł, zysk operacyjny 3,6 mln zł i zysk netto 2,7 mln zł.

    Mazur poinformował, że sporządzane są obecnie prognozy wyników na 2006 i 2007 rok. Na razie spółka podtrzymuje prognozę wyników samej Atlanty na ten rok, tzn. osiągnięcie w 2005 roku 150 mln zł przychodów ze sprzedaży oraz 6 mln zł zysku netto.  Według prezesa Atlanty, możliwa jest zmiana nazwy po połączeniu obu spółek.   "Niewykluczone, że spółka będzie miała nową nazwę. To będzie przedmiotem analiz. Pod uwagę będzie brana możliwość pozostania przy naszej obecnej nazwie, wprowadzenie całkiem nowej nazwy, lub wykorzystanie jednej z marek Uno Fresco" - powiedział prezes Atlanty.

    Dodał, że głowne marki Uno Fresco to: Uno, Bakalland, Fresco, Bakalla i Gorillas.

    Według Mazura, dzięki połączeniu obu firm możliwe będą oszczędności w wydatkach na inwestycje.

    "Jedna i druga spółka mają plany inwestycyjne i one ulegną zmianie, bo część z nich dubluje się. Dzięki temu mogą pojawić się oszczędności" - ocenił.

    W poniedziałek Atlanta Poland SA oraz Uno Fresco Tradex Sp. z o.o. podpisały list intencyjny dotyczący połączenia.

    Atlanta Poland zajmuje się handlem surowcami do produkcji cukierniczej i piekarniczej oraz przetwórstwem orzechów. Jak podaje firma, w swojej ofercie ma pełną gamę bakalii (stanowią około 20 pozycji), przy czym główną pozycję stanowią orzechy.

    Uno Fresco Tradex zajmuje się przetwórstwem suszonych owoców, owoców w syropie, przetwórstwem warzyw i dystrybucją tych produktów do sieci detalicznych w kraju i za granicą.  Atlanta Poland zadebiutowała na warszawskiej giełdzie w styczniu tego roku.    

    W 2004 roku Atlanta Poland zwiększyła przychody ze sprzedaży do 120,2 mln zł ze 100,3 mln zł w 2003 roku oraz zysk netto do 4,4 mln zł z 2,3 mln zł.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane