Atlantis nie chce być zakałą giełdy

KSA, DI
opublikowano: 18-06-2009, 11:46

Mariusz Patrowicz chce, żeby spółka porzuciła w końcu etykietkę "wydmuszki". Ma plan, ale też pecha do  sędziego...

Atlantis od kilku lat nie prowadzi działalności operacyjnej i jest określany mianem giełdowej wydmuszki. Ponad rok temu w spółce pojawił się Mariusz Patrowicz i to on może rozdawać karty. Postawił na energię wiatrową. Na razie do konkretów w tej kwestii jednak daleko.

— Cały czas prowadzimy rozmowy w sprawie współpracy z zagranicznym producentem. Już dwukrotnie byliśmy w centrali firmy — mówi Mariusz Patrowicz.

Do poczynienia jest wiele ustaleń, m.in. w kwestii serwisu. Chodzi o to, że w myśl wstępnej umowy konsorcjum z udziałem Atlantisu miałoby pośredniczyć w dostawie turbin do farm wiatrowych. Podpisano ją w lutym, szacując czas rozmów na kilka miesięcy. Negocjacje teoretycznie mają się zakończyć do 26 czerwca. Wtedy zostanie też podana nazwa producenta z którym rozmawia Atlantis.

Tymczasem Atlantis poinformował ostatnio, że ma opcję zakupu akcji spółki Mariusza Patrowicza Investment Friends Development (IFD), stanowiących prawie 29 proc. w jej kapitale zakładowym. Miałby za nie zapłacić 4 mln zł. Mariusz Patrowicz planuje "w najbliższym czasie" wprowadzenie IFD na rynek publiczny.

— Atlantis nie straciłby na tej inwestycji, bo planowana cena akcji w ofercie wynosiłaby między 8 a 12 groszy, a obejmowałby je po 2 grosze za sztukę. Chodzi o to, by wzmocnić potencjał spółki, by zacząć budować jej aktywa. Nie chcę, by Atlantis dłużej przynosił giełdzie wstyd i był nazywany wydmuszką — tłumaczy Mariusz Patrowicz.

Atlantis miałby zapłacić za opcję pieniędzmi z emisji akcji. Na razie jednak nie może jej przeprowadzić, bo sąd nie zarejestrował jeszcze poprzedniego, niewielkiego podwyższenia kapitału.

— Sprawa utknęła w sądzie. Mamy pecha, bo sędzia prowadzący poszedł na urlop — mówi Mariusz Patrowicz.

W ramach poprawy wizerunku spółka porzuciła też pomysł przeprowadzenia splitu akcji. Władze wyciągnęły pewnie wnioski z sytuacji w Fonie, który niedawno scalił akcje po wcześniejszym splicie.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KSA, DI

Polecane