Atlas kupił większość udziałów w Tajfunie

DI
opublikowano: 28-09-2009, 12:46

Potwierdzają się informacje poniedziałkowego "Pulsu Biznesu". Producent zapraw budowlanych poinformował właśnie, że kupił większościowy pakiet udziałów prywatnej spółki Tajfun - głównego producenta w tej branży na Białorusi.

Spółki przeznaczą na rozwój ok. 4 mln USD.

Tajfun jest producentem ponad 50 różnego rodzaju zapraw budowlanych. Wytwarza m.in. kleje, fugi, grunty, posadzki, systemy ociepleń i materiały gipsowe pod dwiema markami: Lux i Tajfun Master.

W ub.r. ta firma z Grodna wyprodukowała 150 tys. ton wyrobów i miała ok. 39 mln USD przychodów ze sprzedaży. Wyniki za br. wskazują na dalszy wzrost obrotów.

Firma posiada także kopalnię piasku.

- Tajfun jest firmą prywatną, założoną przez dwóch wspólników 11 lat temu. Jej historia przypomina nieco naszą. Oni też zaczynali od zera, byli na swoim rynku pionierami przedsiębiorczości. Podczas wzajemnych kontaktów z radością stwierdziliśmy, że mamy zbliżony system wartości i podobną kulturę prowadzenia interesów. To dobrze wróży na przyszłość. Tajfun funkcjonuje niczym dobrze naoliwiona maszyna  - powiedział Henryk Siodmok, prezes zarządu GRUPY ATLAS

Atlas nie zamierza wprowadzać w swojej zagranicznej spółce generalnych zmian. Jeden z założycieli firmy, Romuald Matiukiewicz, nadal pozostanie prezesem firmy. Innowacje dotyczyć będą głównie sfery badawczo-projektowej.

– Liczymy przede wszystkim na bardziej zaawansowane technologie, do których dotąd nie mieliśmy dostępu – mówi prezes Matiukiewicz. – Dzięki Atlasowi będziemy mogli zwiększyć naszą ofertę o produkty specjalistyczne, które do tej pory – jako importowane – są na Białorusi trudno dostępne.


 

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI

Polecane