Auto Partner chce uruchomić centra w Warszawie i Wrocławiu w ciągu 2 lat

ISBNews
opublikowano: 05-05-2016, 13:54

Auto Partner - spółka, która rozpoczęła dziś pierwotną ofertę publiczną od publikacji ceny maksymalnej - chce w ciągu 24 miesięcy od zakończenia oferty utworzyć centra logistyczne w Warszawie i Wrocławiu. Będą to najważniejsze elementy wartego ok. 71,6 mln zł programu inwestycyjnego, poinformował prezes Aleksander Górecki.

"Wzrost skali działania chcemy realizować przez uruchomienie centrów logistycznych, w pierwszej kolejności będzie to Wrocław i Warszawa. Centra logistyczne pozwolą, że nasze okoliczne filie będziemy mogli zaopatrywać nie tylko - jak dotychczas - w nocy, ale także w dzień. Ponadto centrum w Warszawie pozwoli zaopatrywać kraje bałtyckie. Chcemy również rozszerzać naszą sieć filii. W 24 miesiące chcielibyśmy ją rozszerzyć w Polsce z 60 do 80 oraz otwierać kolejne za granicą, w pierwszej kolejności w Czechach i na Łotwie" - powiedział Górecki podczas konferencji prasowej.

"W najbliższych latach filie za granicą chcemy rozwijać w spokojnym tempie, bardzo dobrze nam idzie zdobywanie przychodu za granicą bez filii. Aczkolwiek cele emisji przewidują, że będziemy otwierać - najpierw Praga, później Łotwa" - dodał.

W celach emisyjnych spółka podała, że utworzenie regionalnych centrów logistyczno-magazynowych w Warszawie i Wrocławiu jest głównym elementem wartego ok. 71,6 mln zł programu inwestycyjnego spółki i pochłonie ok. 24,6 mln zł. W ramach tworzenia centrów logistyczno-magazynowych spółka planuje korzystać wyłącznie z długoterminowych umów najmu nieruchomości.

"W kwestii najmu jesteśmy w zaawansowanych negocjacjach" - dodał członek zarządu i dyrektor sprzedaży Piotr Janta.

Natomiast rozwój filii w Polsce kosztować będzie ok. 19 mln zł. W samym 2016 r. spółka uruchomiła filie w Sochaczewie, Szczecinie i Gdańsku. Do końca bieżącego roku planowane jest otwarcie filii w Tarnowskich Górach, Wadowicach i Chełmie. Pozostałe lokalizacje będą zależne m.in. od aktualnej sytuacji rynkowej i potencjału rynku. Zgodnie z dotychczasową praktyką, spółka planuje korzystać z długoterminowych umów najmu nieruchomości, w których zlokalizowane są filie, wyjaśnili przedstawiciele Auto Partner.

Strategia spółki, jak wyjaśnił Górecki, opiera się na wzroście organicznym i zakłada dalszy wzrost skali działalności, zwiększenie udziału w rynku i umacnianie jej pozycji rynkowej przy jednoczesnej koncentracji na efektywności biznesowej w celu realizacji atrakcyjnych marż.

Pierwotna oferta publiczna do 23 mln nowych akcji i do 23 mln akcji sprzedawanych Auto Partner rozpoczęła się dziś od ogłoszenia ceny maksymalnej w zapisach w transzy inwestorów indywidualnych - ustalono ją na 2,9 zł. Spółka planuje pozyskać wpływy w wysokości około 66,7 mln zł brutto.

Budowanie księgi popytu wśród inwestorów instytucjonalnych zaplanowano na 6-17 maja, a zapisy w transzy inwestorów indywidualnych - na 10-16 maja. Na 17 maja zaplanowano ustalenie ostatecznej liczby akcji w ofercie, w podziale na poszczególne transze, a także ustalenie ceny akcji oferowanych. Zapisy w transzy inwestorów instytucjonalnych będą przyjmowane 18-20 maja, przydział akcji w obu transzach przewidziany jest na do 23 maja, a zakładany pierwszy dzień notowań akcji istniejących i praw do akcji (PDA) na GPW to 6 czerwca, podano w prospekcie.

Środki z emisji mają posłużyć do realizacji następujących projektów:

- Utworzenie regionalnych centrów logistyczno-magazynowych - 24,6 mln zł,

- Rozbudowa sieci filii w obrębie największych aglomeracji w Polsce - 19 mln zł,

- Wprowadzenie dodatkowych marek własnych w różnych segmentach rynkowych - 10 mln zł,

- Uruchomienie filii i przedstawicielstw na rynkach zagranicznych - 10 mln zł,

- Rozszerzenie oferty części do samochodów japońskich - 4 mln zł,

- Wprowadzenie asortymentu części motocyklowych - 4 mln zł.

Obecni akcjonariusze oraz spółka zdecydowali się na lock-up: najwięksi akcjonariusze - prezes zarządu Aleksander Górecki i Katarzyna Górecka (członek rady nadzorczej) zdecydowali się na 540-dniowy lock-up, pozostali akcjonariusze na 360-dniowy lock-up.

Po zakończeniu oferty publicznej, przy założeniu emisji i sprzedaży maksymalnej zakładanej liczby nowych akcji oraz akcji sprzedawanych nowi akcjonariusze obejmą 39,32% akcji spółki.

W ramach oferty priorytet nadany został akcjom nowej emisji. Jednocześnie - jak podkreśla spółka - w zależności od wyników book-buildingu możliwe jest ograniczenie oferty sprzedaży akcji istniejących. Akcje sprzedawane zostaną przydzielone przez akcjonariusza sprzedającego (Katarzyna Górecka oraz Zygmunt Grajkowski) wyłącznie, gdy w ramach oferty zostaną objęte wszystkie zaoferowane nowe akcje.

W 2015 r. spółka miała 518,6 mln zł przychodów ze sprzedaży wobec 425,1 mln zł rok wcześniej, 30,1 mln zł EBITDA wobec 27,7 mln zł w 2014 r. oraz 16,3 mln zł zysku netto wobec 15,1 mln zł rok wcześniej.

Grupa Auto Partner jest importerem i dystrybutorem części do samochodów osobowych i dostawczych. Współpracuje z blisko 150 dostawcami części zamiennych w obszarze tzw. rynku aftermarket, jak również dostawcami OEM z całego świata.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ISBNews

Polecane