AXA Partners rozwija się w Polsce. I nie zamierza przestawać

PARTNEREM PUBLIKACJI JEST AXA PARTNERS
opublikowano: 13-05-2022, 12:27
aktualizacja: 13-05-2022, 14:16
Play icon
Posłuchaj
Speaker icon
Close icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl

W ubezpieczeniach liczy się przede wszystkim szybkość reakcji na zmiany sytuacji rynkowej — mówi Łukasz Hajkowski, Dyrektor Sprzedaży, Country Manager w Polsce oraz Członek Zarządu AXA Partners CEE.

W okresie pandemii wypracowaliśmy rozwiązania produktowe i operacyjne, które przełożyły się na dynamiczny rozwój biznesu i duże zyski - mówi Łukasz Hajkowski Dyrektor Sprzedaży, Country Manager w Polsce oraz Członek Zarządu AXA Partners CEE.

W czerwcu 2022 r. minie 28 lat, od kiedy AXA Partners, firma z 200-letnią tradycją, zadebiutowała na polskim rynku ubezpieczeniowym. Jaka jest recepta na sukces AXA Partners w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej?

Nasz sukces wynika ze strategii błyskawicznego dostosowywania się do zmian i jest efektem pracy kadry zmotywowanych pracowników. W warszawskim biurze pracuje 60 ludzi. Większość z nich jest w AXA Partners CEE (Central Eastern Europe) od ponad trzech lat. Zaangażowani, zmotywowani do pracy pracownicy stanowią kluczową wartość naszej organizacji. Dzięki nim odnotowaliśmy w 2021 r. przypis składki w wysokości ponad 1 mld zł, czyli rekordowy wynik w historii naszego regionu, i staliśmy się wiodącą siłą napędową całej grupy AXA Partners na świecie. Pojawiające się od jakiegoś czasu plotki o naszym wyjściu z polskiego rynku są nieprawdziwe.

Czyli dwuletni okres pandemii był dla AXA Partners czasem trudnym?

To był okres dużej mobilizacji i wytężonych działań we wszystkich obszarach naszej działalności. Wiosną 2020 r. za cel postawiliśmy sobie wsparcie naszych partnerów i klientów. Jako jedna z pierwszych firm ubezpieczeniowych w Polsce zareagowaliśmy na pojawiające się wtedy potrzeby, np. w zakresie rozszerzenia ochrony produktów turystycznych i medycznych czy te wynikające z zachorowania na Covid-19. W okresie pandemii wypracowaliśmy rozwiązania produktowe i operacyjne, które przełożyły się na dynamiczny rozwój biznesu i duże zyski. Dała nam ona pozytywnego biznesowego kopa.

Jakie zmiany w strategii sprzedażowej pojawią się w najbliższych latach?

Strategia AXA Partners zakłada przede wszystkim dynamiczny rozwój nowego biznesu. W najbliższych latach skoncentrujemy się na nowych produktach, rozwoju współpracy z partnerami i budowie nowych kanałów dystrybucji, np. przez multi-agencje ubezpieczeniowe, które mają duży potencjał sprzedażowy i promocyjny, a są także centrami fachowej porady. Obecnie klienci chcą podejmować decyzje dotyczące wyboru ubezpieczeń, chroniących ich przed skutkami niepożądanych zdarzeń, z gruntowną znajomością dostępnych możliwości. Kwestie bezpieczeństwa i ochrony zdrowia nabierają jeszcze większego znaczenia.

Czym kieruje się AXA Partners, tworząc nowe produkty ubezpieczeniowe?

W naszym biznesie liczy się przede wszystkim szybkość reakcji na zmiany sytuacji rynkowej. Dlatego w krótkim czasie od rozpoczęcia pandemii rozszerzyliśmy zakres ochrony w ubezpieczeniu turystycznym i programach medycznych, zaproponowaliśmy produkty dotyczące ryzyka związanego z zachorowaniem na Covid-19. We flagowym ubezpieczeniu „Daleko od domu” zapewniliśmy m.in. zwrot kosztów podróży przy rezygnacji z wyjazdu w przypadku zachorowania czy kwarantanny.

Choć pandemia przygasła, wciąż oferujemy produkty medyczne, które dotyczą np. powikłań po zakażeniu Covid-19.Uruchomiliśmy programy zawierające świadczenia rehabilitacji, dodatkowe konsultacje z lekarzami czy tzw. drugą opinię medyczną opartą na specjalistycznych krajowych oraz międzynarodowych ośrodkach medycznych.

Na jaką pomoc mogą liczyć ubezpieczeni w AXA Partners?

Stawiamy się, jak wskazuje nazwa naszej firmy, w pozycji partnera ubezpieczonych. Prezentujemy paradygmat inny niż u tradycyjnych ubezpieczycieli, którzy chętnie podpisują umowy, ale potem nie kwapią się z wypłatą odszkodowania. AXA Partners niesie realną pomoc ubezpieczonym, np. gdy nasza klientka uległa na Madagaskarze poważnemu wypadkowi drogowemu, nasze Centrum Operacyjne postanowiło skorzystać z samolotu, by przetransportować ją do szpitala na sąsiedniej wyspie oraz jako dodatkowe zabezpieczenie wysłać na miejsce zaufanego lekarza chirurga, który przeprowadził na miejscu ratującą życie operację.

Co radzi AXA Partners, lider w segmencie ubezpieczeń turystycznych, osobom wyjeżdżającym za granicę wiosną i latem?

Nie warto oszczędzać na ubezpieczeniu. Polisa z najwyższym zakresem ochrony zapewni nam spokój i bezpieczeństwo, np. polisa AXA Partners „Daleko od domu” w wariancie „Zdobywca” gwarantuje pokrycie kosztów leczenia do sumy 40 mln zł, najwyższej z dostępnych na polskim rynku.

Na czym polega specyficzna dla AXA Partners współpraca z partnerami biznesowymi?

Nasza strategia sprzedaży jest realizowana głównie przez kanał B2B. Wraz z partnerami tworzymy i wdrażamy ubezpieczenia. W tego typu podejściu do biznesu jesteśmy prekursorem na rynku CEE. Nasi partnerzy działają w 6 branżach: turystycznej, bankowości/ubezpieczeń, zdrowia, sprzedaży detalicznej (w tym e-commerce), telekomunikacji i w segmencie porównywarek internetowych.

A czego dotyczy współpraca ze start-upami?

Rozwijamy biznes na bazie nowych technologii i innowacji. Na bieżąco inwestujemy kapitał w młode firmy, które mają dla nas duży potencjał, a dopiero zaczynają przygodę z biznesem. Obecnie inwestujemy w startupy działające w obszarze turystyki i zdrowia.

Jakie firmy działają w ramach struktury AXA Partners w Polsce i w CEE?

AXA Partners to firma niezależna od innych spółek AXA. W grupie AXA Partners w Polsce funkcjonują obecnie 4 spółki: Inter Partner Assistance S.A. Oddział w Polsce, Inter Partner Assistance Polska sp. z o.o. oraz oddziały AXA France VIE i AXA France IARD. Wszystkie one są dedykowane określonym działom i grupom ubezpieczeń. Działają na zasadzie swobody świadczenia usług na terenie całej UE.

Jakie były powody zmiany siedziby AXA Partners?

Przenieśliśmy się niedawno do nowoczesnego budynku na warszawskiej Woli, przy ul. Giełdowej 1, blisko centrum. Zaproponowaliśmy pracownikom nową kulturę pracy, możliwość działania hybrydowego. W konsekwencji nowe biuro stało się bardziej miejscem integracji i pracy w ograniczonym gronie. Spotykamy się 2–3 razy w tygodniu w przyjaźnie zaprojektowanych wnętrzach. Ten koncept został dobrze przyjęty przez całą kadrę.

O firmie

AXA Partners to spółka, która rozwija dalej swoją działalność w Polsce i w Europie Środkowo-Wschodniej jako niezależny podmiot, pomimo znanej rynkowi transakcji przejęcia pozostałych spółek z grupy AXA w Polsce, w Czechach i na Słowacji. I nie zamierzamy przestawać się rozwijać.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane