Axel Springer chce wydać mniej pieniędzy

Małgorzata Birnbaum
04-05-2001, 00:00

Axel Springer chce wydać mniej pieniędzy

Mathias Doepfner, prezes wydawnictwa Axel Springer, zapowiedział w wywiadzie dla „Handelsblatt”, że jego firma rozpocznie program oszczędnościowy. Niemieckie czasopisma będą ściślej współpracować, np. wspólnie kupować zdjęcia i artykuły. Jest to konieczne w związku z załamaniem rynku reklamowego i podwyżkami cen papieru. Z badań AC Nielsen wynika, że przychody brutto gazet z tytułu reklam spadły w pierwszym kwartale 2001 roku o 8,4 proc. Papier podrożał w tym czasie o 20 proc. Chociaż obroty Axel Springer w 2000 roku wzrosły o 8 proc. — do 2,87 mld EUR (10,1 mld zł), to zysk netto spadł o 35 proc. — do 98 mln EUR (343,9 mln zł). W Polsce AS wydaje takie tytuły, jak ,,Auto Świat'', ,,Auto Sukces'', ,,Komputer Świat'', ,,Pani Domu'', ,,Olivia'', ,,Na żywo'', ,,Dziewczyna'', ,,Popcorn'' i nowy ,,Profit''.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Małgorzata Birnbaum

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Świat / Axel Springer chce wydać mniej pieniędzy