Axel Springer planuje debiuty

Radosław Omachel
opublikowano: 21-03-2002, 00:00

Axel Springer nie bierze udziału w ostatnich przetasowaniach właścicielskich na polskim rynku. Planuje jednak debiut nowych tytułów.

Ostatnio na rynku wydawniczym panował wzmożony ruch. Na początku roku właściciela zmieniło kilkanaście liczących się magazynów — głównie miesięczników dla kobiet. Zakupy robiły Edipresse Polska, Agora i H. Bauer. Axel Springer zachowywał się wstrzemięźliwie.

— Otrzymujemy różne propozycje. Skorzystanie z ofert wiązałoby się jednak z wejściem w nowe segmenty rynku. Nie ma pewności, że byłoby to dla nas korzystne — tłumaczy Wiesław Podkański.

Kierowane przez niego wydawnictwo w 2001 r. przejęło m.in. „Auto Bazar”, ale w ostatniej gorączce zakupów nie wzięło udziału, koncentrując się na własnych projektach. W 2001 roku wprowadziło na polski rynek dwa liczące się tytuły „Profit” i „Newsweek Polska”.

Obroty wydawnictwa rosną w tempie 20-25 proc. rocznie. Wpływy reklamowe w styczniu i lutym były o 10-proc. niższe niż w analogicznym okresie 2001 r (nie licząc nowych tytułów).

— Cena gazet i czasopism są w naszym kraju niższe niż w UE, podczas gdy koszty stałe — np. cena papieru czy druku, wynajem biura — są porównywalne. Do tego dochodzi konsolidacja na rynku domów mediowych, które próbują wymuszać coraz niższe ceny, nie patrząc na to, że dobijają wydawców — podkreśla Wiesław Podkański.

ASP planuje w 2002 r. wprowadzenie na rynek kilku tytułów. Wśród nich będzie co najmniej jedno pismo komputerowe.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Radosław Omachel

Polecane