Czytasz dzięki

Azjatycki ‘Fort Knox’ wystawiony na sprzedaż

opublikowano: 18-07-2019, 10:20

Znajdujący się na terenie Singapuru, prywatny skarbiec o  maksymalnym poziomie bezpieczeństwa został oficjalnie wystawiony na sprzedaż.

Le Freeport, to wielopiętrowy magazyn i repozytorium dzieł sztuki, drogocennych klejnotów. Znajduje się w nim m.in. magazyn złota banku JPMorgan Chase. Jak donoszą agencyjne źródła, obiekt poszukuje nabywcy już od 2017 roku, jak dotąd bez powodzenia. Jego właścicielem jest  Yves Bouvier, szwajcarski sprzedawca dzieł sztuki, który od pięciu lat toczy prawną batalię z rosyjskim miliarderem Dmitrym Rybolovlewem i zmuszony jest do zbycia aktywów.

Uruchomiony w 2010 r. kosztem około 100 mln dolarów singapurskich (74 mln USD) skarbiec znajduje się na dużym obszarze gruntów rządowych z bezpośrednim dostępem do pasów startowych lotniska Changi.

Wcześniej znany jako Singapur Freeport, budynek był przez jakiś czas regionalnym centrum luksusowych przedmiotów kolekcjonerskich i handlu kruszcami. Konflikt z rosyjskim miliarderem 

„przyniósł niechciane zainteresowanie placówce, ale ogólnie pozostał centralnym punktem przemysłu złota w Singapurze, zarówno dla klientów instytucjonalnych, jak i indywidualnych.

Do negatywnych zmian doszło kilka lat temu, kiedy chińskie ograniczenie wydatków luksusowych i spowolnienie gospodarcze w regionie ograniczyło popyt na produkty o wysokiej wartości, podczas gdy odejście wielu banków z fizycznego biznesu towarowego od 2014 r. zmniejszył potrzebę przechowywania złota.

Przedsięwzięcie traci pieniądze od niemal dekady  Według danych złożonych w Urzędzie ds. Rachunkowości i Regulacji Korporacyjnych w Singapurze do końca ubiegłego roku odnotowano skumulowane straty w wysokości 18,4 mln USD.

Puls Biznesu po godzinach
Newsletter, który pozwoli odpocząć od codziennych newsów. Sylwetki ludzi biznesu, trendy, reportaże i podcasty
ZAPISZ MNIE
×
Puls Biznesu po godzinach
autor: Marcin Goralewski
Wysyłany raz w tygodniu
Marcin Goralewski
Newsletter, który pozwoli odpocząć od codziennych newsów. Sylwetki ludzi biznesu, trendy, reportaże i podcasty
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk, Bloomberg

Polecane