Bać-Pol szykuje emisję

ZK
opublikowano: 04-06-2008, 00:00

Dystrybutor rozpoczął przygotowania do emisji. Ale czasy są niepewne, dlatego na razie nie dowiemy się, ile gotówki i na co chciałby zdobyć.

Dystrybutor rozpoczął przygotowania do emisji. Ale czasy są niepewne, dlatego na razie nie dowiemy się, ile gotówki i na co chciałby zdobyć.

20 czerwca akcjonariusze Bać-Polu, firmy zajmującej się dystrybucją produktów szybko zbywalnych (tzw. FMCG), zbiorą się na walnym zgromadzeniu, które ma zadecydować o emisji, w drodze oferty publicznej, do 4,5 mln nowych akcji. Tyle wiadomo z Monitora Sądowego i Gospodarczego. Ile firma chciałaby zdobyć, gdyby pojawiła się na giełdowym parkiecie? Tego nieprędko się dowiemy.

— Bez komentarza. Firma ma sporo ciekawych planów, ale sytuacja rynkowa jest zmienna. W tej atmosferze składanie jakichkolwiek deklaracji na tym etapie jest nieuzasadnione — mówi Paweł Bala, prezes Capital Partners.

To fundusz typu venture capital, który wiosną 2007 r. kupił 13 proc. kapitału Bać-Polu za 6,5 mln zł i zgodnie ze swoją strategią chce wprowadzić firmę na giełdę. Pozostają więc tylko mało precyzyjne zapowiedzi.

— Upublicznienie spółki to kwestia tego roku — twierdzi Paweł Bala.

Na początku roku właściciele szacowali, że z emisji akcji da się zebrać 50-60 mln zł. Aktualnych szacunków nie ma.

— Chcemy sprzedać papiery jak najdrożej — dodaje szef Capital Partners.

Ale na pytanie, czy fundusz w trakcie oferty spróbuje wyjść ze spółki, odpowiada: „nie wiem”.

Bać-Pol to firma rodzinna. Ma oddziały w ośmiu województwach, z których prowadzi dystrybucję na całą Polskę. W pięciu miastach ma hale typu cash & carry. Plany zakładały uzyskanie w 2007 r. 579,6 mln zł sprzedaży i 12,4 mln zł EBITDA.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ZK

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu