Bakalland chce zdetronizować Helio

GRA
opublikowano: 21-07-2010, 00:00

Wkrótce będziemy liderem — chwali się Bakalland. Nie boimy się — odpowiada Helio.

Wkrótce będziemy liderem — chwali się Bakalland. Nie boimy się — odpowiada Helio.

Masy makowe to gorący rynek. Wygląda na to, że o pozycję lidera będą wkrótce walczyć dwie giełdowe spółki: Bakalland (aktualny numer 2) i Helio (aktualny numer 1).

— Zdobycie pierwszego miejsca wydaje się kwestią kilku najbliższych miesięcy — mówi Marian Owerko, prezes Bakallandu.

— Nie boję się i nie widzę dużego zagrożenia — ripostuje Leszek Wąsowicz, prezes Helio.

Walkę anonsują dane rynkowe. Bakalland pochwalił się, że jego udział w rynku mas makowych wynosi obecnie 44 proc. (spółka powołuje się na dane AC Nielsena). To sukces. Oznacza to bowiem, że firma zanotowała niemal dwukrotny wzrost w tym segmencie (z 26,4 proc.).

— Wzrost spowodowany jest przede wszystkim działaniami marketingowymi, rozwojem dystrybucji i nowymi rozwiązaniami produkcyjnymi — komentuje prezes Marian Owerko.

Bakalland podkreśla, że jest teraz wiceliderem i najdynamiczniej rosnącą firmą w subkategorii mas makowych (cała kategoria obejmuje jeszcze masy kajmakowe, kutie i masy jabłkowe). Helio kontroluje 45,4 proc. rynku, po spadku z 58,7 proc. rok wcześniej. Ale, zdaniem Bakallandu, już niedługo.

Helio jest sceptyczne.

— To dziwne dane. Z danych przygotowanych przez GFK Polonia wynika, że nasz udział w rynku mas wynosi 63 proc. Wprawdzie spadł o kilka punktów procentowych w porównaniu z zeszłym rokiem, ale to nas nie dziwi. Przecież byliśmy pierwszym graczem na rynku masy makowej. Teraz pojawia się konkurencja, czyli m.in. Bakalland — komentuje Leszek Wąsowicz.

Rynek mas makowych jest wart około 25 mln zł. Przed kilkoma laty dynamicznie rósł, a teraz — jest raczej ustabilizowany. Helio nie zamierza walczyć o niego do upadłego.

— Interesują nas również inne rynki, m.in. segment mas kajmakowych. Być może gdzieś oddamy przywództwo, ale nie będzie to dramat. Wolumenowo na pewno nie stracimy — twierdzi Leszek Wąsowicz.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: GRA

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy