Bakalland rozrusza rynek

GRA
13-05-2010, 00:00

Dystrybutor szykuje na lato nowości. Cieszy się z rosnącej konkurencji i w bakaliach, i w dżemach.

Dystrybutor szykuje na lato nowości. Cieszy się z rosnącej konkurencji i w bakaliach, i w dżemach.

Największy w kraju dystrybutor bakalii pracuje nad produktami, które trafią na rynek w czerwcu i w lipcu.

— Chodzi o dwie nowe linie, które pozwolą złagodzić silny w naszej branży efekt sezonowości. Możemy jedynie ujawnić, że chodzi o pewne innowacje w kategoriach, w których już jesteśmy obecni — mówi Marian Owerko, prezes i akcjonariusz Bakallandu.

Sezonowość wskazuje, że ten kwartał (dla spółki to ostatni kwartał roku obrotowego 2009-10) przyniesie niewielkie straty. Cały rok i tak firma zakończy na plusie. Po trzech kwartałach ma 13,5 mln zł zysku netto (rok temu 3,8 mln zł).

— Na dobre wyniki wpłynęła restrukturyzacja portfela produktów, korzystna sytuacja na rynku walutowym, a także większy nacisk na windykację należności — wyjaśnia prezes.

Choć rynek bakalii należy do bardzo konkurencyjnych, prezes z zadowoleniem patrzy na ekspansję innych graczy. Także na Helio, które wprowadza produkty premium sygnowane marką Helio Gold.

— Po pierwsze, Helio nie jest dla nas zagrożeniem w tym segmencie. Po drugie, rynek bakalii wymaga promocji, więc im więcej szumu wokół niego, tym lepiej. Dla wszystkich — komentuje Marian Owerko.

Podobnie patrzy na rynek dżemów, na którym Bakalland działa od niedawna. Walczą na nim takie marki, jak Łowicz i Stoczek (należy do Makaronów Polskich), Tenczynek (biznesmena Marka Jutkiewicza, który jest akcjonariuszem Mispolu i Makaronów).

— Dżemy to trudna kategoria, bo obejmuje produkty o charakterze generycznym. To rynek w fazie stagnacji, więc każdy nowy gracz jest potrzebny do rozruszania go — twierdzi Marian Owerko.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: GRA

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Innowacji / Bakalland rozrusza rynek