Banki pomagają w ekspansji zagranicznej

Materiał partnera
aktualizacja: 01-12-2017, 15:02

Polski eksport notuje coraz lepsze wyniki, a zgodnie ze Strategią na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju, jego wartość do 2020 r. ma wynieść 240 mld EUR.

Żeby cel ten został osiągnięty, a firmy mogły z powodzeniem prowadzić ekspansję zagraniczną, potrzebny jest każdy rodzaj wsparcia — w dużej mierze ze strony banków. Dla eksportera ważny jest odpowiedni rachunek bankowy dostępny w wielu walutach i z tanimi przelewami zagranicznymi — ale nie tylko.

KLIENCI PRIORYTETOWI
Zobacz więcej

KLIENCI PRIORYTETOWI

Sieć banków grupy Raiffeisen obejmuje 14 krajów Europy Środkowej i Wschodniej, a polscy przedsiębiorcy poleceni przez Raiffeisen Polbank otrzymują w bankach grupy status VIP — podkreśla Krzysztof Lubkiewicz, dyrektor Wydziału Klientów Międzynarodowych w Raiffeisen Polbanku. [FOT. ARC]

— Istotne są również akredytywy i gwarancje płatności, które maksymalizują możliwość zysku, minimalizując jednocześnie ryzyka, przed którymi mogą stanąć firmy i jej właściciele — mówi Krzysztof Lubkiewicz, dyrektor Wydziału Klientów Międzynarodowych w Raiffeisen Polbanku. Przedsiębiorcy, którzy podbijają nowe rynki, muszą mieć także możliwość wymiany walut po atrakcyjnych kursach i w dowolnym czasie bez tracenia czasu na konsultacje z doradcami bankowymi. Możliwość taką dają platformy walutowe, dostępne również w wersjach mobilnych. Krzysztof Lubkiewicz podkreśla wagę lokalnego know-how banku, który umożliwia odpowiednie dobranie eksporterom partnerów biznesowych oraz doradców.

— Korzystanie z pomocy banku należącego do dużej międzynarodowej instytucji finansowej jest więc korzystniejsze niż lokalnego. Sieć banków grupy Raiffeisen obejmuje 14 krajów Europy Środkowej i Wschodniej, a polscy przedsiębiorcy poleceni przez Raiffeisen Polbank otrzymują w bankach grupy status VIP — podkreśla ekspert. Banki pomagają również w finansowaniu inwestycji zagranicznych — a jest ich coraz więcej. W ubiegłym roku polscy inwestorzy bezpośredni zainwestowali za granicą 31,8 mld zł, o 13 mld więcej niż w 2015 r.

— Przygotowanie skutecznego programu wspierającego wydatki inwestycyjne może mieć formę finansowania inwestycyjnego, pomostowego lub emisji obligacji. Można też zawiązać transgraniczny club deal między bankami z różnych krajów, ułatwiający geograficzny podział ryzyka kredytowego — tłumaczy Krzysztof Lubkiewicz. Ekspert dodaje, że polskie firmy w związku z ekspansją zagraniczną coraz częściej szukają finansowania w euro. Tu bank również pomaga.

— Dobrym rozwiązaniem w tym przypadku są bony dłużne o niemieckiej nazwie Schulscheindarlehen, które dają możliwość korzystania z zupełnie nowej puli inwestorów z niemieckojęzycznej części UE. Atutem tego rozwiązania jest prosta dokumentacja oparta na prawie niemieckim oraz brak wymogu prospektu emisyjnego — wyjaśnia Krzysztof Lubkiewicz.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Materiał partnera

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Banki pomagają w ekspansji zagranicznej