Banki wygrywają większość sporów

Beata Tomaszkiewicz
23-03-2005, 00:00

W ubiegłym roku do Bankowego Arbitrażu Konsumenckiego wpłynęło 813 skarg na banki.

— 454 skargi dotyczyły wszelkiego typu kredytów bankowych. Klienci skarżyli się na nieprawidłowe naliczenie odsetek, prowizji itp. Nowym zjawiskiem są skargi spadkobierców, którzy zwykle są zszokowani, że odziedziczyli dług do spłacenia — wyjaśnia Katarzyna Marcińska, arbiter bankowy.

51 wszczętych w ubiegłym roku postępowań zakończyło się na korzyść klienta, a 137 na korzyść banku. W 68 przypadkach zawarto ugody, pozostałe sprawy zakończyły się zwrotem lub odrzuceniem wniosku. Średnia wartość sporu wyniosła w ubiegłym roku 4,2 tys. zł i była o 35 proc. wyższa niż przed rokiem.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Beata Tomaszkiewicz

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Banki wygrywają większość sporów