Bankowanie według własnych preferencji

Materiał partnera strony BZ WBK
17-09-2017, 22:00

„Bank Jaki Chcesz” — nowa strategia marki Banku Zachodniego WBK ukierunkowana jest przede wszystkim na wzrost zadowolenia klientów w każdym aspekcie bankowania, a w efekcie wzmocnienie lojalności i skłonności do rekomendowania usług.

— To nowy rozdział w komunikacji naszego banku. Piszemy go wspólnie z klientami, którzy oczekują od nas zrozumienia ich potrzeb, elastyczności oraz dialogu. Nowa platforma komunikacji, obietnica marki oraz claim „Bank Jaki Chcesz” mają podkreślać dopasowanie naszej oferty do indywidualnych oczekiwań odbiorców — przyjaznego i nowoczesnego codziennego bankowania. Dlatego odchodzimy od dotychczasowej, sprzedażowej formuły promocji opierającej się na prezentacji głównie zalet naszych produktów i usług. Kluczowym aspektem naszych przekazów marketingowych staje się budowanie zaangażowania emocjonalnego. Mówimy językiem emocji, które są bliskie każdemu— podkreśla Artur Sikora, dyrektor obszaru komunikacji, marketingu i zarządzania jakością w Banku Zachodnim WBK.

W ślad za nową strategią marki wprowadzono zmiany w ofercie produktowej, która ma być bardziej przejrzysta i jeszcze lepiej dopasowana do indywidualnych potrzeb. Pierwszym produktem opracowanym w ten sposób jest Konto Jakie Chcę. Będą kolejne produkty. — W trakcie analizy okazało się bowiem, że oczekiwania klientów dotyczą nie tylko konta, ale również innych dziedzin — mówi Marcin Pawłowski, dyrektor obszaru marketingu detalicznego i rozwoju oferty w Banku Zachodnim WBK.

Konto to nie wszystko

W kolejnych miesiącach zostanie wdrożona nowa platforma inwestycyjna. Trwają też prace nad nową platformą kredytową, która pozwoli na elastyczne ustawianie wysokości rat i wakacji kredytowych. Rozwijana jest również platforma ubezpieczeń. Jej pierwsza odsłona pojawi się pod koniec listopada 2017 r. Bank już stworzył kantor walutowy, z którego korzysta aktywnie ponad 200 tys. klientów, ale ta liczba ma w ciągu 2 lat wzrosnąć do 500 tys.

Człowiek, nie produkt

Potrzeby klienta to jeden z filarów nowej strategii komunikacji. Kolejne dwa to: budowanie atrakcyjnego dla klientów wizerunku, kreującego ważną dla nich przewagę konkurencyjną, czyli atrybut „mój bank/bank dla mnie” oraz komunikacja oparta na budowaniu zaangażowania emocjonalnego.

Pierwsza w historii Banku Zachodniego WBK kampania wizerunkowa, towarzysząca nowej strategii marki, skupia się wokół najważniejszych wartości, takich jak empatia, dopasowanie i otwieranie możliwości, a produkt ma pokazywać z perspektywy potrzeb klienta. Bank rozpoczął właśnie kampanię reklamową. — Pierwsza odsłona kampanii nawiązuje do obietnicy banku, który rozumie i wspiera swoich klientów, jak również do nowego rachunku osobistego Konto Jakie Chcę, który daje klientom faktyczną możliwość decydowania, z jakich funkcji będą korzystali — mówi Iwona Błońska-Orzoł, dyrektor departamentu marketingu w Banku Zachodnim WBK. Głównym bohaterem kampanii jest człowiek, a nie produkt. Oferta banku jest zaś przedstawiana nie przez pryzmat liczb i procentów, ale językiem emocji.

W ślad za nową strategią marki wprowadzono zmiany w ofercie produktowej, która ma być bardziej przejrzysta i jeszcze lepiej dopasowana do indywidualnych potrzeb.

— W naszej kampanii pokazujemy m.in., jak istotne jest podążanie za tym, czego się chce, i możliwość realizacji planów „jak chcę”. Do takiego podejścia, zarówno w codziennym życiu, jak i dziedzinie finansów, zachęcamy naszych klientów. Wspieramy ich nie tylko emocjonalnym i mobilizującym przekazem, ale też produktami finansowymi, które zgodnie z ideą „jak chcę” można dostosować do własnych potrzeb — podsumowuje Artur Sikora.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Materiał partnera strony BZ WBK

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Bankowanie według własnych preferencji