Bankructwo biura podróży nie zepsuje wakacji

Małgorzata Grzegorczyk
03-07-2018, 22:00

Cztery na pięć firm turystycznych jest w złej i słabej sytuacji finansowej, a 9 proc. nie radzi sobie z płatnościami wobec kontrahentów i banków, wynika z danych BIG InfoMonitor oraz Bisnode Polska.

907 firm ma niespłacone zobowiązania wartości 16,1 mln zł.

— Suma zaległości wobec przedsiębiorców i banków nie jest wysoka, ale już odsetek firm, które nie płacą w terminie, znacząco odbiega od średniej dla gospodarki, która wynosi 5,7 proc. Płatności przeterminowane o minimum 30 dni na kwotę co najmniej 500 zł ma co jedenasta firma turystyczna — mówi Halina Kochalska, rzecznik BIG InfoMonitor.

Od 1 lipca zaczęły działać nowe, wynikające z unijnej dyrektywy przepisy. Dzięki nim turyści mogą kontynuować wakacje, nawet jeśli organizujące wyjazd biuro zbankrutuje (przedtem mogli liczyć na pokrycie kosztów powrotu do kraju i zwrot wpłaconych, ale niewykorzystanych kwot), a niezadowoleni mogą składać reklamacje przez trzy lata, zamiast 30 dni. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Małgorzata Grzegorczyk

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Bankructwo biura podróży nie zepsuje wakacji