Bardziej mobilnie

MK
opublikowano: 02-05-2012, 00:00

Barometr „Pulsu Biznesu”

Już prawie co czwarta europejska firma wykorzystuje w działalności biznesowej aplikacje mobilne, a niemal 20 proc. ma mobilną wersję strony internetowej.

Polskie przedsiębiorstwa nie chcą być w tyle, a pomaga im popularność telefonów przenośnych. Jak szacuje Gfk Polonia, w 2011 r. Polacy kupili 4,5-5,6 mln smartfonów, które stanowiły już 40 proc. rynku aparatów komórkowych w naszym kraju. Sprzedaż w stosunku do 2010 r. wzrosła aż o 27 proc.

Według Google, prawie 70 proc. właścicieli smartfonów za ich pośrednictwem wyszukuje informacji o firmie i produkcie. Na podstawie tak uzyskanych danych niemal 75 proc. podejmuje decyzje zakupowe. Jeszcze tego samego dnia 65 proc. decyduje się na kontakt telefoniczny, a prawie połowa na wizytę w sklepie.

— Dane jednoznacznie wskazują, że polscy użytkownicy stają się coraz bardziej mobilni. Aby ich do siebie przekonać, firmy powinny przekazywać obecnym i potencjalnym klientom jak najwięcej informacji o usługach i produktach w przejrzystej i funkcjonalnej formie.

Aplikacje lub mobilna wersja strony powinny być przede wszystkim użyteczne, dlatego podczas ich projektowania szczególny nacisk powinno się położyć na potrzeby użytkownika — wskazuje Maciej Swoboda, dyrektor działu obsługi klienta w agencji interaktywnej Fortune Cookie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MK

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Bardziej mobilnie