Wartość Barometru Carrefour - Wskaźnika Koniunktury Konsumenckiej wzrosła o 0,7 pkt m/m do -7,5 pkt w marcu (w skali od -100 do +100), podał Carrefour Polska w komunikacie. Pomimo wzrostu, wartość wskaźnika nadal pozostaje poniżej zera, co oznacza, że w dalszym ciągu utrzymuje się niekorzystny stan koniunktury konsumenckiej, podkreśla Carrefour.
"Po spadku wartości w poprzednim miesiącu, Barometr Carrefour powrócił do swojego średniookresowego trendu wzrostowego. Świadczy to o stopniowym poprawianiu się stanu polskiej gospodarki. Pamiętać jednak należy, że wartość Barometru od sześćdziesięciu trzech miesięcy, a więc od ponad pięciu lat, znajduje się poniżej poziomu neutralnego, czyli zera. Stanowi to odzwierciedlenie faktu, że na rynku wciąż dominują czynniki negatywne" - czytamy w komunikacie.Na zmianę wartości Barometru Carrefour pozytywnie wpływały następujące jego składowe: wzrost wartości bieżącego wskaźnika ufności konsumenckiej, poprawa ogólnego klimatu koniunktury w handlu, wzrost nominalnej dynamiki wartości kredytów i pożyczek udzielonych gospodarstwom domowym oraz wzrost nominalnej dynamiki przeciętnych wynagrodzeń brutto w sektorze przedsiębiorstw, podano w materiale.Wzrost wartości Barometru łagodzony był przez: spadek realnej dynamiki sprzedaży detalicznej oraz spadek dynamiki liczby pracujących w sektorze przedsiębiorstw. Neutralne dla wartości Barometru było utrzymanie się na niezmienionym poziomie wskaźnika inflacji.Barometr Carrefour - Wskaźnik Koniunktury Konsumenckiej opracowywany jest na zlecenie Carrefour przez Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową z częstotliwością miesięczną. Wartości poniżej zera wskazują na niekorzystną koniunkturę konsumencką, powyżej - korzystną.